19 دی: «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهوری شیلی شامگاه یکشنبه از افزایش شمار قربانیان حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور به ۶۴ نفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گابریل بوریچ در یک سخنرانی تلویزیونی با بیان اینکه «تعداد کشته‌شدگان در روز گذشته ۱۳ نفر افزایش یافت»، اعلام کرد که دست‌کم ۶۴ نفر بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌های شیلی جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس‌جمهوری شیلی همچنین با اشاره به اینکه «احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان وجود دارد»، گفت: می‌دانیم این رقم به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
کارولینا توها وزیر کشور شیلی روز گذشته با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۹۲ منطقه از سراسر شیلی آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است، گفته بود: بیش از ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشور تحت تاثیر این آتش‌سوزی‌ها قرار گرفته است.
وزیر کشور شیلی با بیان اینکه مساحت مناطقی که درگیر این آتش‌سوزی‌ها هستند هنوز در حد قابل قبولی محدود است، تاکید کرد: مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، گسترش سریع آتش‌سوزی به مناطق اطراف است که منجر به افزایش سریع تعداد مناطق آسیب‌دیده خواهد شد.
آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی در ماه‌های تابستان غیرمعمول نیست و سال گذشته در پی موج گرمای بی‌سابقه، بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی این کشور تحت تاثیر آتش‌سوزی قرار گرفته و ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

  • نویسنده :
  • منبع :