19 دی: منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تل آویو از کشورهای هند، سریلانکا و ازبکستان کارگر ساده جذب و استخدام می‌کند.
به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، روزنامه تایمز اسرائیل در این باره گزارش داد که تل آویو در صدد جذب ۶۵ هزار کارگر خارجی از این سه کشور برای شروع ساخت و سازهای متوقف‌شده از زمان حمله حماس (۱۵ مهرماه) است.
سخنگوی وزارت مسکن رژیم صهیونیستی افزود: پیش‌بینی ما این است که گروه‌های جدیدی از کارگران خارجی در هفته‌های آینده وارد اسرائیل شوند.
هشتم بهمن ماه نیز اعلام شد که رژیم صهیونیستی در راستای تداوم اقدامات سرکوبگرانه علیه فلسطینیان، به دنبال وارد کردن ۱۶ هزار کارگر هندی به فلسطین اشغالی است.
طبق این گزارش، هزاران کارگر هندی به دنبال یافتن کار در فلسطین اشغالی هستند و این با وجود جنگ بیش از سه ماهه رژیم صهیونیستی علیه غزه می باشد که این باریکه را ویران و خاورمیانه را بی ثبات کرده است.
کارگران هندی اعلام کرده اند که از روی اجبار راهی فلسطین اشغالی هستند، زیرا آمار بیکاری در هند بسیار بالاست.
«آنوب سینگ» یکی از افراد فارغ التحصیل دانشگاهی است که به علت بیکاری به عنوان کارگر ساختمانی عازم اراضی اشغالی است.
وی می گوید که یکهزار و ۶۰۰ دلار در ماه حقوق در فلسطین اشغالی خواهد گرفت و این بسیار بیشتر از حقوق ۳۶۰ تا ۴۲۰ دلاری است که می‌تواند در هند دریافت کند.
این کارگر هندی علت سفر خود به فلسطین اشغالی برای کار را به دست آوردن نانی برای کودکان و خانواده خود عنوان کرده است.
این درحالی است که چندی قبل، ۱۲ نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که عضو حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو هستند از وزرای حزب خود خواستند تا از حمایت از هرگونه تصمیمی مبنی بر اجازه ورود کارگران فلسطینی کرانه باختری برای ورود به اراضی اشغالی خودداری کنند.
با آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ماه، هزاران کارگر فلسطینی و غیر فلسطینی که در شمال و جنوب سرزمین های اشغالی مشغول به کار بودند به محل کار خود باز نگشتند و رژیم صهیونیستی عملا با کمبود نیروی کار مواجه شد و این مساله در کنار چندین موضوع دیگر خسارت های سنگین اقتصادی به این رژیم وارد کرده است.
  • نویسنده :
  • منبع :