دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار نفر در نتیجه تجاوزات مداوم اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، این نهاد حقوق بشری اعلام کرد: از مجموع کشته‌ها، ۱۳ هزار تن از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.
همزمان نیز وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۰۷ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیدند و بدین ترتیب شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر رسید.
به گزارش ایرنا به نقل وزارت بهداشت غزه در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که رژیم اشغالگر در یکصد و بیستمین روز از تجاوزهای خود، ۱۲ جنایت طی ۲۴ ساعت گذشته علیه فلسطینیان انجام داده که در نتیجه آن ۱۰۷ فلسطینی شهید و ۱۶۵ نفر دیگر زخمی شدند و بدین ترتیب شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر و شمار زخمی ها هم به ۶۶ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.
این وزارتخانه افزود: تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار هستند و اشغالگران مانع امدادرسانی به آن ها می شوند.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان این منطقه را بمباران می کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :