19 دی: سردار احمدعلی گودرزی گفت: هفته گذشته ۲ صیاد ایرانی با شلیک گلوله گارد ساحلی کشور امارات هدف قرار گرفتند که این رفتار، خارج از عرف و قانون بین‌الملل بود. همچنین تعدادی نیز با لنج‌های صیادی دستگیر شدند که با پیگیری وزارت امور خارجه و مرزبانی کشور توانستیم هموطنانمان را به کشور برگردانیم.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: جمهوری اسلامی یک قدرت فرا منطقه‌ای است و اگر کسی فکر عرض اندام و تهدید شهروندان ایرانی را داشته باشد با سیلی محکمی پاسخ وی را می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی روز پنج‌شنبه در بازدید از مرزبانی قشم افزود: لنج‌های ایرانی با دستان خالی و به قصد صید یا تجارت در آب‌های خلیج فارس تردد می‌کنند و نباید در صورت حضور در آب‌های سرزمینی دیگر کشورها به سوی آن‌ها تیراندازی شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته ۲ صیاد ایرانی با شلیک گلوله گارد ساحلی کشور امارات هدف قرار گرفتند که این رفتار، خارج از عرف و قانون بین‌الملل بود.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: همچنین تعدادی نیز با لنج‌های صیادی دستگیر شدند که با پیگیری وزارت امور خارجه و مرزبانی کشور توانستیم هموطنانمان را به کشور برگردانیم.

وی افزود: شب گذشته نیز جسد صیادان حادثه قبلی در بندرعباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.

گودرزی تاکید کرد: کشور امارات ضمن عذرخواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد طبق قوانین بین‌المللی خسارت را جبران کند.

وی افزود: موارد بسیاری از ورود اتباع کشورهای همسایه به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد که ما با رعایت قوانین بین المللی برخورد شایسته‌ای انجام می دهیم.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: صیادان و ملوانان مرزنشین با همکاری دریایانی و مرزبانی، باید در خصوص حرکت در آب‌های سرزمینی آموزش ببینند.

وی افزود: صیادان باید با استفاده از تجهیزات به روز در حوزه مکان‌یابی، سعی کنند تا مرز و حریم دریایی سایر کشورها را رعایت کنند.

جمعی از خانواده صیادان آزاد شده با تجمع در مرزبانی اسکله شهید ذاکری قشم از سردار گودرزی استقبال کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :