۱۹ دی: وزیر نفت با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال تکمیل جمع آوری گازهای مشعل در خوزستان است، گفت: جمع آوری گازهای مشعل غرب کارون تکمیل شد و جمع آوری گازهای شرق کارون نیز بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جواد اوجی در حاشیه آیین افتتاح هفت طرح صنعت نفت و گاز و هفت طرح مسوولیت اجتماعی شرکت نفت در میدان نفتی قلعه انار اندیمشک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمع آوری گازهای مشعل شرق کارون با برنامه ریزی انجام شده این طرح مهم تا پایان دولت سیزدهم نهایی می شود.
وی ادامه داد: گازهای مشعل شرق کارون شامل شهرهای اهواز، ‌آغاجاری و امیدیه است که جمع آوری کامل این گازها به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد.
اوجی بیان کرد: ۱۱.۵ میلیون مترمکعب گاز مشعل از ابتدای دولت سیزدهم جمع آوری شده است که این آمار تا پایان امسال به ۱۷ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.
وی ادامه داد: گازهای مشعل سمی و البته بسیار غنی است و به عنوان خوراک در مجتمع های پتروشیمی تبدیل به ارزش افزوده می شود.
تعریف یک هزار و ۳۷۸ طرح از مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت در خوزستان
وزیر نفت با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان طرح از محل مسوولیت اجتماعی شرکت نفت به خوزستان تخصیص داده شده است، گفت: ۸.۵ همت (هزار میلیارد تومان) در سفر اول و ۸.۵ همت در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان از محل مسوولیت های اجتماعی تعریف شده است.
وی افزود: حجم اعتبار تخصیص داده شده به خوزستان از محل مسوولیت های اجتماعی شرکت نفت بی سابقه است.
اوجی ادامه داد: یک هزار و ۳۷۸ طرح از مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت در خوزستان تعریف شده که از این تعداد۳۸۰ طرح با ارزش ۳.۵ همت تاکنون به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه وزارت نفت تامین اعتبار حل بخشی از مشکل آب و فاضلاب خوزستان را به عهده گرفته است، ادامه داد: ۶۰ درصد تولید نفت و ۱۱ درصد تولید گاز کشور از خوزستان تامین می شود که وزارت نفت خدمت به مردم این استان را وظیفه خود می داند.
وزیر نفت گفت: دولت سیزدهم تکمیل زنجیره پتروشیمی در کشور را هدف گذاری کرده و اولویت صنعت پتروشیمی بر تکمیل صنایع زنجیره ای قرار گرفته است.
وی افزود: طرح های پایین دست برای شهرهای ماهشهر و اندیمشک ذیل پتروشیمی های این ۲ شهر تعریف شده است که عملیات اجرایی آنها نیز اجرا می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :