19 دی: رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس کشور عمر بالای ۱۵ سال دارند و فرسوده هستند، از توزیع ۶۲۵ دستگاه آمبولانس جدید تا اواسط سال آینده خبر داد.
جعفر میعادفر در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر میزان کمبود آمبولانس‌ها و برنامه سازمان اورژانس برای رفع کمبود‌ها اظهار کرد: حدود ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس داریم، اما ۳۰۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۵ سال دارند که فرسوده هستند و در حال تلاش برای جایگزینی آن‌ها هستیم. الان برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید قرارداد بسته‌ایم و تا اواسط سال آینده ۶۲۵ دستگاه وارد ناوگان اورژانس می‌شود که بخشی از کمبود را برطرف می‌کند.
وی افزود: در بحث تامین مالی، در برنامه هفتم توسعه بخشی مصوب شده که براساس آن، یک درصد از فروش خودرو‌های داخلی و وارداتی و موتورسیکلت برای خرید آمبولانس کنار گذاشته شود. این اعتبار مستمر خواهد بود و سالانه سازمان برنامه در اختیار اورژانس قرار می‌دهد.
رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به اینکه تغییر لباس نیرو‌های عملیاتی اورژانس کشور چه زمانی انجام خواهد شد؟ گفت: برای نیرو‌های عملیاتی اورژانس تهران، در کنار لباس سابق، لباس جدیدی طراحی شده که آن را به صورت آزمایشی در تهران آغاز کرده‌ایم تا همکاران استفاده کنند و اگر اصلاحاتی نیاز داشت طراحی مجدد صورت بگیرد و سپس این تغییر به کل کشور تسری یابد.
  • نویسنده :
  • منبع :