19 دی: رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق با بیان اینکه در اربعین گذشته، تبادل الکترونیکی اطلاعات که به صورت آزمایشی در یکی از پایانه‌های مرزی مشترک دو کشور اجرا شده بود، تردد زوار را تسهیل کرد؛ گفت: بنا داریم این برنامه را در سایر گذرگاه‌های مرزی هم به اجرا درآوریم.
عمر الوائلی در نشست خبری پس از امضای توافقنامه میان ایران و عراق درباره اربعین سال آینده با اشاره به موضوع تبادل اطلاعات میان دو کشور به صورت الکترونیکی برای تسهیل تردد زائران، گفت: به تهران آمدیم تا صورت جلسه‌ای که در نشست قبلی بررسی شده بود را تکمیل کنیم. امروز این صورت جلسه که حدود ۱۱ بند دارد، نهایی شد.
رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اضافه کرد: بند اول این صورتجلسه مربوط به تبادل اطلاعات الکترونیکی بین ایران و عراق است. در اربعین گذشته، تبادل اطلاعات الکترونیکی که به صورت آزمایشی در یکی از پایانه‌های مرزی مشترک دو کشور اجرا شده بود، تردد زوار را تسهیل کرد. بنا داریم این برنامه را در سایر گذرگاه‌های مرزی هم به اجرا درآوریم.
الوائلی با بیان اینکه این دیدارهای پرتکرار و متنوع میان ایران و عراق، بر اساس ۳ محور اصلی انجام می‌شود، افزود: محور اول خدمت به زوار، دوم تسهیل کارهای تجاری میان دو کشور و سوم فعالسازی ترانزیت به کشورهای مختلف از طریق عراق است.
وی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک نشست‌های دیگری را برای بررسی گذرگاه‌های رسمی میان دو کشور برگزار می‌شود. همچنین انجام بازرسی‌های بیشتر برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و اسلحه در دستور کار کمیته مشترک اربعین ایران و عراق است.

  • نویسنده :
  • منبع :