19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت عیدی بازنشستگان و کارمندان تا اوایل اسفندماه خبر داد و گفت: پرداختی حقوق کارگران هم معادل ۲ ماه حقوق دریافتی آن‌ها در طول سال خواهد بود.
صولت مرتضوی روز چهارشنبه - ۱۸ بهمن ماه - پس از جلسه هیأت وزیران و در حیاط دولت درباره عیدی بازنشستگان، کارگران و کارمندان در پایان امسال به خبرنگاران گفت: طبق قانون، عیدی کارگران مشخص است که دقیقا چه میزان پرداخت می‌شود و امیدواریم تا پایان بهمن یا اوایل اسفندماه این عیدی پرداخت شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: معادل ۲ ماه حقوق دریافتی آن کارگر که به مدت ۱۲ ماه در طول سال کار کرده است، عیدی به وی از سوی کارفرما پرداخت می‌شود.
مرتضوی درباره میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان تصریح کرد: عیدی بازنشستگان و کارمندان طبق مصوبه‌ای که هیات وزیران داشت، ۲ میلیون و پانصد هزار تومان به هر بازنشسته یا کارمند خواهد بود. البته با داشتن همسر ۷۰۰ هزار تومان و هر فرزند، ۳۰۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه خواهد شد.
وی درباره زمان وازیر عیدی بازنشستگان و کارمندان خاطرنشان کرد: تامین منابع در این باره انجام شده و ابتدا حقوق بازنشستگان و کارمندان پرداخت می‌شود و ان شا الله تا اوایل اسفندماه عیدی بازنشستگان و کارمندان نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.
طرح یارانه تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت
«سید صولت مرتضوی» در پاسخ به ایرنا درباره طرح ویژه فجرانه گفت: این طرح از امروز و به مدت سه ماه به منظور تثبیت قیمت کالاها وکمک به معیشت و سفر مردم طراحی و منابع لازم هم پیش‌بینی شده است.
وزیرتعاون، رفاه و امور اجتماعی درباره تفاوت این طرح با طرح قبلی گفت: در این طرح یارانه تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت و آن شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان حذف شده است. بنابراین به صورت وزنی هر کس، هر مقدار و هر کالایی از این ۱۱ قلم کالا را می تواند انتخاب کند. بنابراین تلاش ما بر این است که ما از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم و اگر تحت هر شرایطی با افزایش قیمت روبرو شدیم، یارانه را دوبار افزایش خواهیم داد.
پیش از این معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح فجرانه گفته بود که خانوارهای دهک‌های یک تا هفت جامعه مشمول دریافت یارانه ویژه دهه فجر هستند و مشمولان دریافت یارانه کالابرگ تشویقی جمعیتی حدود ۶۱ میلیون ایرانی را شامل می‌شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :