19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت سیزدهم ماهواره کشورهای متقاضی را هم با قیمت‌های اقتصادی در مدار زمین قرار می‌دهیم.
عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: پوشش فیبر نوری در ۲۰۰ شهر  از روز گذشته - ۱۷ بهمن -  از شش میلیون خانوار عبور کرد و در صورتی که این خانواده‌ها درخواست بدهند ظرف یک ماه خطوط با کیفیت و پرسرعت را برای‌شان  فراهم می‌کنیم.
وی ادامه داد: سرعت اینترنت تحت فیبر نوری که در استان یزد افتتاح شد، ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه بود. تاکید می‌کنم مردم باید حتما درخواست فیبر نوری بدهند تا برای‌شان فراهم شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش پوشش فیبر نوری به هفت میلیون خانوار تا پایان سال ۱۴۰۲ سخن گفت.
بیش از ۶ میلیون نفر بازی ایران و ژاپن را از تلوبیون تماشا کردند
زارع‌پور گفت: تا یک سال و نیم گذشته زیرساخت‌های داخل کشور برای پذیرای کاربران به شکل میلیونی فراهم نبود بحمدالله در بازی ایران و ژاپن ترافیک داخل کشور از مرز ۷ ترابیت بر ثانیه عبور کرد.
وی افزود: این عدد ابتدای دولت ۲.۱ بوده است اکنون اوج ترافیک مصرفی مردم در پلتفرم‌های داخلی مردم بیش از سه برابر شده است و البته میانگین قدری کمتر از این مقدار است. اوج مصرف نشان می‌دهد که زیرساخت‌های کشور برای میزبانی از چنین ترافیکی آماده است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در مورد پخش زنده هم سکوها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و تلویبیون پخش زنده کردند. آماری که دوستان در مدیریت تلویبیون دادند بیش از ۶ میلیون نفر فوتبال را از طریق تلویبیون تماشا کردند و نزدیک ۱.۵ میلیون نفر هم به شکل همزمان دیدند. 
زارع‌پور ادامه داد: از این ۷ ترابیت بر ثانیه بیش از ۳۰ درصد مربوط به تلویبیون بوده است که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی است که نشان می‌دهد که هم سکوها جاندار شده‌اند و می‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی کشور و ترافیک‌های اینچنینی را تولید و مدیریت کنند.
وی در ادامه با بیان این‌که «به دنبال درآمدزایی از صنعت فضایی کشور هستیم»، گفت: در پی اقتصادی کردن صنعت فضایی کشور هستیم اما لازمه‌اش تثبیت و ارزان کردن فناوری‌های موجود در این صنعت است.
وی از قیمت‌های اقتصادی برای پرتاب ماهواره سایر کشورها توسط ایران به فضا سخن گفت و افزود: دنبال این هستیم تا پایان دولت سیزدهم ماهواره کشورهای متقاضی را هم با قیمت‌های اقتصادی در مدار زمین قرار دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیش‌بینی بازی ایران و قطر، گفت: به نظرم با بازی‌ها و نتایج خوبی که تیم ملی کشورمان تا این مرحله از بازی‌ها به دست آورده‌اند، بازی امشب را نیز خواهیم برد.
وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ام این است که ایران این بازی را ۲ بر ۱ می‌بریم.
زارع‌پور وقتی با اصرار خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر عیدی شما در صورت پیروزی تیم ملی به مردم چیست روبرو شد، گفت: اجازه دهید. موضوع را باید بررسی کنیم تا ببینیم در این زمینه چه کار می‌توانیم انجام دهیم.
  • نویسنده :
  • منبع :