19 دی: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قانون فعلی تکلیفی برای استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد برای آموزش و پرورش تعیین نکرده است، ضمن اعلام اینکه اولویت استخدام از طریق آزمون‌های استخدامی ماده ۲۸ وزارت آموزش و پرورش با معلمان نهضتی است، از این معلمان دعوت کرد تا در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کنند.
علی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره جذب و استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد، اظهار کرد: هرگونه استخدام در وزارت آموزش و پرورش ناظر به دو امر است، استخدام یا از طریق قانون و یا از طریق برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ انجام می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه معلمان نهضتی گله‌مند هستند که با سابقه تدریس بالای ۱۰ سال هنوز جذب آموزش و پرورش نشده‌اند و از طرفی بعضا سن این معلمان بالای ۴۰ سال رفته است و به دلیل محدودیت سنی از طریق آزمون نیز شاید نتوانند جذب شوند، توضیح داد: آموزش و پرورش تعیین کننده قانون استخدام و تعیین کننده نتایج آزمون‌های استخدامی نیست. تعیین کننده قانون مجلس و تعیین کننده نتایج آزمون استخدامی هم خود فرد است. ما ناظر به قانون مجلس و نتایج آزمون استخدامی اقدام می‌کنیم.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی سازمان اداری و استخدامی هم نمی‌تواند جدا از قانون مجلس تصمیم بگیرد، خاطر نشان کرد: سازمان اداری و استخدامی هم مجبور است مبتنی بر قانون مجلس، مجوز استخدام و جذب به ما دهد؛ اینطور نیست که تصور کنیم سازمان اداری و استخدامی می‌تواند هر کاری انجام دهد. سازمان اداری استخدامی هم در ریل قانون موجود به ما مجوز جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون ماده ۲۸ و انجام مصاحبه می‌دهد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش  در عین حال افزود: فعلا قانون در خصوص استخدام معلمان نهضتی سال ۹۲ به بعد هم چیزی نگفته است. از این رو این معلمان برای استخدام می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
فرهادی در پایان سخنان خود ضمن دعوت از معلمان نهضتی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: در آزمون‌های استخدامی، به ازای سال‌های تدریس به معلمان نهضتی امتیاز می‌دهیم و معلمان نهضتی اولویت ما در جذب هستند چرا که معتقدیم این معلمان سابقه و مهارت معلمی دارند.
  • نویسنده :
  • منبع :