19 دی: رییس پلیس فتا تهران بزرگ با هشدار چند باره به شهروندان مبنی بر کلیک نکردن بر روی لینک هایی که از سرشماره های ناشناس پیامک می شود، گفت: کلاهبرداران با تحریک احساسات مردم از طریق این لینک ها به اطلاعات حساب های شخصی دسترسی پیدا می کنند.
سرهنگ داود معظمی گودرزی روز پنجشنبه در این خصوص توضیح داد: ضرورت توجه به منبع ارسال کننده پیام و کلیک نکردن بر روی لینک های موجود در متن پیام های دریافتی از افراد ناشناس، از مهمترین نکاتی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.
وی ادامه داد: همچنین درخواست ارسال اطلاعات فردی در متن پیام و یا واریز مبلغی هر چند جزیی پس از کلیک بر روی لینک های موجود در پیام های دریافتی از منابع ناشناس و ارسال شده به صورت غیر منتظره از دیگر مواردی است که شهروندان باید به شدت به آن حساس باشند.
سرهنگ گودرزی با توضیح چرخه مورد استفاده مجرمان سایبری برای آلوده کردن گوشی تلفن همراه شهروندان به بدافزار و سپس برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، گفت: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی، از سرشماره شخصی برای مردم پیامی ارسال نمی کند.
وی درمورد مهمترین اقداماتی که شهروندان باید پس از آلوده شدن گوشی به بدافزارها، انجام دهند، اضافه کرد: نخستین گام این است که اینترنت گوشی تلفن همراه را قطع کنید تا کلاهبردار یا هکر نتواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند.
سرهنگ گودرزی افزود: حذف بدافزار از گوشی تلفن همراه و چک کردن نرم افزارهای گوشی دومین گام است که البته گاهی این بدافزارها به اصطلاح هیدن (مخفی) هستند که باید از قسمت تنظیمات گوشی آن را پیدا و حذف کنید.
رییس پلیس فتا تهران بزرگ یادآور شد: اطلاع رسانی سریع به مخاطبان خود و یا افرادی که از سمت شما پیام نصب بدافزار را با عناوین مختلف دریافت کرده اند مرحله دیگری است که پیس از آلوده شدن گوشی به بدافزار باید انجام داد.


  • نویسنده :
  • منبع :