19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌ وگو با مقامات لبنان دقایقی پیش تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز - ۲۰ بهمن ماه - به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه لبنان و برخی رهبران گروه‌های مقاومت در منطقه، تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.
پیش از این مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در صفحه شخصی خود نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران فردا (جمعه ۲۰ بهمن) وارد بیروت می‌شود و در خصوص تحولات مختلف دیدارهای مهمی با مقامات ارشد لبنان خواهد داشت.
پیشتر هم رسانه‌های لبنان و سوریه در خبری بیان کرده بودند که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به بیروت و دمشق سفر خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، متعاقب گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز جنایت جنگی و نسل کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و عدم دست یابی به اهداف اعلامی این رژیم از جمله نابودی حماس، آزادی اسرای اسرائیلی و اشغال غزه و تحمیل هزینه های اقتصادی بالای ناشی از جنگ برای تل آویو و البته فشارهای وارده به کابینه نتانیاهو از جانب خانواده اسرای اسرائیلی، گویا مقامات این رژیم به این نتیجه رسیده اند که وقت پذیرش آتس بس و توقف جنگ است.
سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه و احتمالا برخی دیگر از کشورهای منطقه در حالی صورت می گیرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در روزهای اخیر سفرهایی را به برخی کشورهای منطقه از جمله مصر و عربستان داشته است.
این سومین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در چهار ماه اخیر است. 

  • نویسنده :
  • منبع :