19 دی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.
به گزارش المیادین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران که در لبنان به سر می‌برد، امروز شنیه با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار آخرین تحولات منطقه با تمرکز بر وضعیت جنگ و نسل‌کشی علیه غزه و وضعیت فلسطین و جنوب لبنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
دبیرکل حزب‌الله ضمن تقدیر از حمایت‌های رهبر معظم جمهوری اسلامی، رییس جمهور، دولت و ملت ایران از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین، وضعیت و توان بالای مقاومت و انسجام و هماهنگی گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و غزه را تشریح کرد.
وی یادآور شد: دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته و به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است.
سیدحسن نصرالله مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تاکید کرد: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.
دبیرکل حزب الله لبنان مواضع حکیمانه، صریح و مقتدرانه مقام معظم رهبری را در تحولات جاری غزه و کرانه باختری در میان رهبران جهان منحصر بفرد عنوان کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار گزارشی از اقدامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین، مقاومت و تمرکز بر راه‌حل سیاسی مبتنی بر حقوق مردم فلسطین در محافل بین‌المللی ارایه کرد.
وی یادآور شد: پذیرش مقاومت به عنوان طرف اصلی در ابتکارات سیاسی مطرح شده، نقش و جایگاه مقاومت در فلسطین و منطقه را نشان می‌دهد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: مقاومت فلسطین هم در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است.
وی افزود: در هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به عنوان محور اصلی مدنظر قرار گیرد.
دو طرف در این دیدار در مورد تحولات منطقه به‌ویژه غزه، جنوب لبنان و دیگر جبهه‌های مقاومت تبادل‌نظر کردند.
بر اساس این گزارش، امیرعبداللهیان روز گذشته (جمعه) به منظور دیدار با مقامات لبنانی عازم بیروت شد.
بیروت اولین مقصد دور تازه سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان محسوب می‌شود و دستورکارهای مختلفی در این سفر میان دو طرف مطرح خواهد شد.
این سومین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در چهار ماه اخیر است.
  • نویسنده :
  • منبع :