19 دی: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک و نشست‌های دو جانبه با کشور ارمنستان برای رفع آلودگی رودخانه ارس، گفت: بر اساس کارگروه و تفاهم‌های ایجاد شده در بازه زمانی کوتاهی آلودگی ارس رفع خواهد شد.
علی سلاجقه در مراسم افتتاح هماهنگ ۶۷ پروژه محیط زیستی، افزود: در راستای کاهش آلودگی رودخانه ارس، دو کشور ایران و ارمنستان ارتباطاتی داشتند، در همین دوره اول، معاونت انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این کارگروه متشکل از وزارت صمت، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و امور خارجه در کشور ارمنستان حضور یافتند که سه تفاهمنامه در آن کارگروه شکل گرفت.
وی اظهارداشت: وزارت صمت، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مسئول کارگروه کل فرایند را مدیریت می‌کنند اما از برخی دستگاه‌ها گلایه داریم، دستگاه‌هایی که وظایف مشخصی دارند و باید خود را معرفی کنند اما بسیاری این کار را نکردند، برخی از دستگاه‌ها با مکاتباتی که انجام شد و حتی پیگیری‌های شخصی اینجانب، معرفی را انجام دادند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کشور ارمنستان به خوبی به وظایف خود عمل کرده است و در بازه زمانی یک ماهه کارگروه خود را معرفی کرد. کارگروه ما نیز شکل گرفته و نشست دوجانبه نیز انجام خواهد شد و امیدواریم که دولت ارمنستان رویکرد مناسبی داشته باشد ما از ظرفیت‌های کارشناسی کشور خود هم در زمینه صنایع و معادن و هم در زمینه‌های دیگر استفاده می‌کنیم و فکر می کنم این روندی که در پیش گرفته‌ شده بسیار رو به جلو است و در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند مشکل آلایندگی ارس را حل کند.

  • نویسنده :
  • منبع :