19 دی: وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از ۷ اکتبر تاکنون به ۲۸۱۷۶ نفر افزایش یافته و ۶۷۷۸۴ تن دیگر هم مجروح شده‌اند.
«طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اثر تداوم جنایات رژیم اشغالگر ۱۱۲ فلسطینی شهید و ۱۷۳ تن دیگر هم در نوار غزه مجروح شدند»، این بخش دیگری از گزارش امروز وزارت بهداشت فلسطین بود.
 ۱۲۸ روز از حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه گذشته و جنگنده‌های اسرائیلی همچنان منازل مسکونی، مراکز درمانی و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهند؛ تعداد زیادی از شهدا و مجروحان فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار هستند که ارتش اسرائیل اجازه انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.
هلال احمر فلسطین هم صبح امروز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که چند بیمارستان باقی‌مانده غزه از جمله امل و ناصر همچنان در محاصره هستند و ممانعت اشغالگران از ورود تجهیزات پزشکی و کپسول‌های اکسیژن موجب شهادت بیماران شده است.
این نهاد فلسطینی در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اینکه ادعای صهیونیست‌ها درباره ارسال تجهیزات پزشکی به بیمارستان أمل به هیچ وجه صحت ندارد، خاطرنشان کر که رژیم اشغالگر تجهیزات پزشکی این بیمارستان را نابود، پرسنلش را مورد حمله قرار داده و ۹ نفر را هم بازداشت کرده است.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز همچنین گزارش داد که نیروهای امدادی همچنان در حال جست و جوی زیر آوار و مناطق مختلف در نوار غزه هستند و هنوز نزدیک به ۷۰۰۰ نفر مفقود و زیر آوارند.

  • نویسنده :
  • منبع :