19 دی: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: بنابر قرارداد‌های منعقد شده امیدواریم تا قبل از پایان سال تحصیلی توزیع شیرمدارس به ۵۰ نوبت برسد.
علی احسان ظفری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی سرانه کنونی مصرف لبنیات را ۶۰ تا ۶۵ کیلو اعلام کرد و گفت: تازمانیکه دولت یارانه مستقیم نپردازد و حمایتی از زنجیره‌های تولید نداشته باشد، به افزایش سرانه مصرف امیدی نداریم.
به گفته او، اگر در سیاست‌های کلان تصمیماتی مبنی بر افزایش حقوق و مزایای کارکنان اتخاذ شود و یا بر میزان یارانه اضافه شود، برنامه دولت مبنی بر افزایش سرانه مصرف لبنیات محقق خواهد شد و در غیراین صورت همانند برنامه‌های پنجم و ششم به جایی نمی‌رسد.
ظفری متوسط سرانه مصرف لبنیات در دنیا را ۱۸۰ کیلو اعلام کرد و افزود: برای رسیدن به این میزان سرانه مصرف، پرداخت یارانه مستقیم و کمک به زنجیره تولید امری ضروری است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی درباره آخرین وضعیت توزیع شیرمدارس گفت: در ابتدا برند‌های بزرگ لبنی از طرح توزیع شیرمدارس با وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اعلام کردند که بدون دریافت وجه از دولت این کار را انجام می‌دهند، اما بعد از آنکه قرار شد شیر را با نرخ مشخصی توزیع کنند به وعده خود عمل نکردند، از این رو طرح توزیع شیرمدارس عقب نشست. حال امیدواریم با انعقاد قرارداد‌های صورت گرفته قبل از اتمام سال تحصیلی، ۵۰ نوبت شیرمدارس توزیع شود.

  • نویسنده :
  • منبع :