19 دی: آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: آنچه لازمه مشترک جهان بشریت کنونی است انبیاء به اتفاق گفته اند،آنچه در جریان غزه و امثال غزه می گذرد برخلاف همه ادیان الهی است.
آیت الله جوادی آملی در دیدار «مالخاز سونگولاشویلی» اسقف اعظم گرجستان و عضو شورای باپتیست های آمریکا و اروپا افزود: آنچه در جریان غزه و امثال غزه می گذرد برخلاف همه ادیان الهی است، آنچه که بین ادیان هست تفاوت درجات عالیه خود انبیاء است هیچ اختلافی بین انبیاء نیست، الآن اگر فرمایش عیسای مسیح(س) درست اجرا بشود جهان اصلاح خواهد شد، منتها اگر به بیانات نورانی پیغمبر اسلام(ص) عمل بشود روشن تر خواهد بود.
وی ادامه داد: یک اصل قرآنی در سوره مبارکه «جاثیه» آمده است، یعنی این سه اصل مشترک بین همه کفار است، حرف همه کسانی که مخالف با ادیان الهی اند همین سه اصل است اصل اول این است که غیر از دنیا عالم دیگری نیست و انسان که می میرد نابود می شود و حسابی بعد از مرگ نیست، اصل دوم این است که در دنیا غیر از مرگ و زندگی، خبر دیگری نیست و اصل سوم آنکه امر اول یعنی دنیا را آفرید، و آنکه امر دوم یعنی مرگ و زندگی را تنظیم می کند فقط طبیعت است و نه چیز دیگر.
آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند می فرماید اگر غیر از دنیا خبری نباشد و اگر جهان فقط دنیا باشد بدون حساب و کتاب، می شود باطل و لغو و بیهوده، چون هر کسی هر کاری بکند بی حساب و کتاب خواهد بود آنکه دنیا را با تمام نظم های علمی آفرید فرمود دنیای بی آخرت بازیچه است که هر کس هر کاری بکند بکند و حساب و کتاب نداشته باشد و ما بازیگر نیستیم؛ اگر غارتگران و خونریزان غزه، یک؛ با خدمتگزاران جامعه، دو؛ اینها همه بمیرند و هیچ خبری نباشد نه او کیفر ببیند و نه این پاداش، می شود بازیچه. خدا می فرماید ما بازیگر نیستیم.
وی اظهار داشت: در مورد مرگ و زندگی نیز درست است که مرگ و زندگی است ولی مرگ و زندگی به دست یک حکیم است، انسان تا زنده است برابر کارهای دقیق طبّی و علمی است، وقتی هم که مرگ رخ می دهد برابر قوانین دقیق طبی است، اینها گزاف و اتفاق و ریخته در بیابان نیست، این طبیعتی که شما می گویید خود این طبیعت یعنی آسمان و زمین مخلوق خداست لذا در بخش پایانی همین آیه فرمود فقط اینها روی گمان حرف می زنند نه روی علم، این خیالبافی های باطل هم مخالف با رهآورد آدم است هم مخالف با رهآورد خاتم(ص) است هم مخالف با انبیای دیگر.
این مرجع تقلید ابراز داشت: اصرار رهبران الهی این است که خود را بشناس تا جهان را بشناسی و جهان را بسازی، ای انسان، تو مثل یک درختی نیستی که بمیری و هیزم بشوی، بلکه یک پرنده ای هستی که تا کوه قاف به عنوان سیمرغ طلبی پرواز می کنی، امیدواریم روزی جامعه بشریت از خواب بیدار بشود و بیدار زندگی کند، نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.
آیت الله جوادی آملی در پایان به پرسش های مطرح شده توسط اسقف اعظم گرجستان پاسخ گفتند.
اسقف اعظم گرجستان ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشت: من با قلب و روحم جملات شما را تأیید می کنم و این جملات شما را به عشق در قلب خودم نگه می دارم.
  • نویسنده :
  • منبع :