19 دی: وزیر صمت با بیان اینکه تامین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، گفت: مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد و به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست. بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست.
عباس علی آبادی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت در رابطه با ورود خودروهای برقی به بازار گفت: به هزار و یک دلیل می‌توان ثابت کرد که زمان خودروهای برقی است و قاطعانه به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی سازی است. البته بی‌شک در آینده با توسعه علم، فناوری‌ها نیز جایگزین می‌شوند و با فناوری و تکنولوژی امروز متفاوت هستند.
وی با اشاره به اینکه تکنولوژی وقتی کاملا بالغ می‌شود، وارد میدان و بازار می‌شود، گفت: از این فرصت‌ها باید استفاده کرد، این یک پیچ تاریخی است و ما می‌توانیم به سرعت فناوری‌ها را جبران کنیم.
وزیر صمت با بیان اینکه تامین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، گفت: مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد و به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست. بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست.
سکاندار وزارت صمت با بیان اینکه خودروهای برقی به مراتب از خودروهای احتراقی بهتر هستند، گفت: بهترین راهکار برقی‌سازی است و در 400 کیلو وات یک درصد تلفات داریم و در تبدیل انرژی فقط ۵ درصد تلفات داریم.
وی ادامه داد: علاوه بر این در خودروی برقی که امروز رونمایی شد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تنها ۱۱ کیلو وات ساعت انرژی برقی مصرف می‌شود که هزینه آن حدود ۶۰ سنت تمام است، اما در خودروی بنزینی همین پیمایش حدود ۴ الی ۵ دلار هزینه‌بر خواهد بود. بنابراین باید از این کار حمایت شود در صورت نبود زیرساخت‌ها باید آن را فراهم ساخت تا مانعی برای توسعه تحقق خودروهای برقی ایجاد نشود.
علی آبادی با اشاره به اینکه باید به تکنولوژی روز دست یافت، گفت: دوره‌های فناوری کوتاه و ۲۰ ساله است و باید خود را به علم روز رسانده و با آن همراه شویم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان در رابطه با موتورها و توربین‌های سوخت هیدروژن گفت: برای تولید موتورهای هیدروژن، تولید سوخت هیدروژن هنوز تجاری نشده و باید هیدروژن تولید شود که ما بتوانیم موتورهای هیدروژن سوز را متعاقب آن تولید کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :