«حوالی ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه(25 بهمن) حادثه آتش‌سوزی باعث انفجار در خط لوله سراسری گاز در محدوده گردنه حلوایی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری شد که این اتفاق باعث رعب و وحشت مردم شهرهای بروجن، بلداجی و گندمان شد، به‌گونه‌ای که مردم خانه‌های خود را ترک کرده، به خیابان‌ها آمدند.»
فرماندار بروجن با اعلام این مطلب گفت: این خط لوله گاز که جزء خطوط سراسری گاز کشور است، در منطقه گردنه حلوایی دچار حریق و انفجار شد.
فتاح کرمی افزود: در پی این اتفاق محور ارتباطی بروجن به لردگان و خوزستان در مجاورت این خط لوله، به‌منظور مهار آتش و برقراری امنیت در جاده، بسته شد و تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی در محل مستقر شدند.
فرماندار بروجن از قطعی گاز این خط سراسری در پی این رخداد خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و به خودروهای عبوری مسیر ارتباطی بروجن به لردگان و خوزستان هم خسارتی وارد نشد.
کرمی با بیان این‌که حجم آتش به مرور فروکش کرد و اوضاع تحت کنترل درآمد، افزود: گاز شهری شهرهای بروجن، گندمان و فرادنبه هم که بر اثر این حادثه قطع شده بود، با تلاش مهندسان شرکت ملی گاز وصل شد.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: این محور ساعتی بعد بازگشایی شد.
همچنین فتاح کرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ساعت ۱:۵٠ چهارشنبه دو خط از چهار خط گاز سراسری دچار آتش سوزی شدند، اظهار کرد: در پی این حادثه، جاده به مدت دو ساعت بسته شد و با استقرار نیروهای امنیتی و فروکش کردن آتش، جاده بازگشایی شد.
وی افزود: اکنون اکیپ‌های تعمیرات و مهندسی شرکت گاز ایران خطوط منطقه ۲ در محل مستقر هستند و تا یک ساعت دیگر عملیات حفاری انجام می‌شود.
 کرمی ادامه داد: امیدواریم ظرف مدت کوتاهی تعمیر خطوط انجام شده و مشکل و خللی در گازرسانی به هموطنان عزیز ایجاد نشود.
فرماندار بروجن با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه خسارت مالی نداشته است، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از افت گاز آغاز به کار مدارس این شهرستان از ساعت ۹ آغاز خواهند شد. 

در همین رابطه، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان بروجن در پی انفجار خطوط لوله گاز، گفت: خوشبختانه اوضاع تحت کنترل است و مشکل خاصی نیست.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت شهرستان بروجن در پی انفجار خطوط لوله گاز، اظهار کرد: این حادثه شب گذشته در محدوده شهر گندمان اتفاق افتاد.
وی افزود: با حضور همه عوامل امدادی هلال احمر، آتش نشانی، امداد گاز، اورژانس، نیروهای انتظامی، مدیریت بحران، شرکت گاز، فرماندار، بخشدار، اعضای ستاد بحران شهرستان بروجن و نیروهای امدادی خطوط انتقال سراسری گاز منطقه ۴ آتش مهار شد و خطوط در حال تعمیر هستند.
کیانی تصریح کرد؛ خوشبختانه اوضاع تحت کنترل است و مشکل خاصی نیست.
وی خاطرنشان کرد: علت حادثه در دست بررسی است. 
به گزارش رسانه ها، مسئولان محلی این انفجار را ناشی از اقدام خرابکارانه اعلام کرده اند.
خط گازی که منفجر شد، شریان اصلی انتقال گاز طبیعی از پالایشگاه‌های خلیج فارس به سمت شهرهای بزرگ از جمله تهران، اصفهان و مشهد است.


  • نویسنده :
  • منبع :