19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایحه حریم خصوصی کاربران در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و تا پایان سال نهایی می‌شود.
«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه - ۲۵ بهمن ماه - در حاشیه نشست هیأت دولت در مورد لایحه حریم خصوصی کاربران، گفت: این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در چندین جلسه بررسی شد و امید است تا پایان امسال این لایحه نهایی شود.
وی درباره افزایش قیمت تعرفه اینترنت نیز اظهار کرد: مگر در کشور تورم صفر درصد است که قیمت افزایش پیدا نکند؟ مگر اپراتور نباید پول به کارمندش بدهد و تجهیزات بخرد؟ اگر قیمت‌ها نسبت به ۶ سال پیش ثابت مانده آقایان بیایند ورود پیدا کنند. الان کل افزایش قیمتی که صورت گرفته ۳۴ درصد اعلام شده که زیر نرخ تورم سال جاری و نه ۶ سال گذشته است، آن هم فقط در ترافیک خارجی و نه در ترافیک داخلی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره همکاری پیام‌رسان‌های داخلی در تبلیغات کاندیداها برای انتخابات ۱۴۰۲ هم بیان کرد: یکی از کارهایی که امسال برای اولین بار در حال انجام شدن است، بسته ویژه تبلیغاتی برای نامزدهایی است که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند و ما این اقدام را در بستر سکوهای داخلی پیش‌بینی کرده‌ایم.
زارع پور همچنین اضافه کرد: امروز فراخوان آن را منتشر می‌کنیم و نامزدهایی که مورد تایید قرار گرفته‌اند می‌توانند برای بهره‌مندی از این بسته تبلیغاتی خدماتی به پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند مراجعه کنند و آنجا گزینه‌ای پیش‌بینی شده که می‌توانند درخواستشان را ثبت کنند. پس از آن ما به پیام‌رسان‌ها ارجاع می‌دهیم و قرار شده آنها یک بسته رایگان و یک بسته با تخفیف برای آنها در نظر بگیرند.
وی افزود: برای دوره تبلیغات یک کانال با تیک آبی برای هر نامزد اختصاص داده می شود و یا کانالی که خودشان دارند تیک آبی خواهد گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره برنامه فضایی ایران، گفت: یکی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم در کشورهای دیگر برای دانشِ فضایی دانشمندان فضایی کشور بازاریابی کنیم. مذاکراتی در حال انجام است و وقتی به نتیجه رسید اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
زارع پور تاکید کرد: الان ظرفیت‌های ما به اندازه‌ای رسیده که بتوانیم برای پرتاب‌گرهای خود و مشارکت با کشورهای دیگر در ساخت ماهواره‌های سنجشی همکاری کنیم که این مسیر در حال دنبال شدن است.
  • نویسنده :
  • منبع :