19 دی: وزارت دفاع حکومت طالبان اعلام کرد که در دیدار با مقام‌های مرزی ایران در گذرگاه اسلام قلعه هرات، در مورد هر گونه همکاری مشترک، به تهران اطمینان دادند.
وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه در حساب ایکس خود اعلام کرد که مقام‌های مرزی ایران و حکومت طالبان یک نشست هماهنگی در اسلام قلعه برگزار کردند.
وزارت دفاع طالبان در بیانیه‌ای که از طریق این شبکه اجتماعی منتشر کرد، آورده است که این نشست در گذرگاه اسلام قلعه در هرات به منظور گفت و گو درباره مسائل مرزی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور صورت گرفت.
بر اساس این بیانیه، در این نشست دو طرف ضمن بحث درباره تقویت همکاری‌ها و مسایل مرزی بین دو کشور، پیرامون حل چالش‌ها نیز گفت‌وگو کردند.
طبق اعلام وزارت دفاع طالبان، در ادامه آنها، به طرف ایرانی اطمینان دادند که آماده هرگونه همکاری مشترک و برقراری روابط حسنه با کشورهای همسایه هستند.
این وزارتخانه همچنین افزود: هیات ایرانی از همکاری‌های نیروهای مرزی وزارت دفاع ملی ابراز رضایت و خرسندی نمودند.
در همین رابطه، خبرگزاری وطن24 نوشت: نشست هماهنگی جهت تحکیم روابط دوجانبه میان افغانستان و ایران با حضور مسئولان سرحدی دو کشور در مزر اسلام قلعه ولایت هرات برگزار شد.
در این نشست محمد رحیم خادم، فرمانده لوای پنجم سرحدی الفاروق از افغانستان و محمد رضا بیات، معاون نماینده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اشتراک داشتند.
وزرات دفاع افغانستان اعلام کرده این نشست روز گذشته(24 دلو)، به هدف تقویت روابط حسنه میان افغانستان و ایران برگزار شد.
به گفته وزارت دفاع افغانستان، در این نشست دوطرف در خصوص تقویت همکاری‌های دوجانبه و مسایل سرحدی بین دو کشور گفتگو کردند.
گفته شده که آنان هم‌چنان پیرامون حل مشکلات و چالش‌های موجود مرزی هم تبادل نظر کردند.
در این نشست هر دو جانب با ابراز رضایت از روابط نیک افغانستان و ایران، وعده همکاری بیشتر داده اند.
این در حالی‌است که اداره خط آهن هرات_خواف اعلام کرده از ماه بعدی(حوت) روند صادارت و واردات میان افغانستان و ایران آغاز خواهد شد.
رئیس این اداره گفته بود که این روند می‌تواند سهولت‌های فروان برای تجاران افغانستان و ایران و روابط دو کشور ایجاد کند.
  • نویسنده :
  • منبع :