19 دی: سامانه‌های موشکی ضدبالستیک «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» که به همت متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، صبح امروز - ۲۸ بهمن ماه - رونمایی شد.
سامانه‌های موشکی «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» که به همت متخصصان وزارت دفاع ساخته شده است، صبح امروز - ۲۸ بهمن ماه - با حضور امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.
با ورود سامانه‌های جدید به شبکه پدافندی کشور، توانمندی دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.
سامانه پدافند هوایی آرمان در دو نسخه با رادارهای متفاوت ارائه شده که یک مدل از این سامانه دارای رادار پسیو و مدل دیگر با رادار اکتیو ارائه شده است.
موشک‌های بکار رفته در سامانه پدافند هوایی آرمان از نوع صیاد-۳ است که قابلیت مقابله همزمان با ۶ هدف را در فاصله های ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد.
همچنین سامانه آذرخش یک سامانه برد و ارتفاع پست است که همزمان از رادار و سامانه الکترو اپتیکی برای کشف و رهگیری هدف استفاده می‌کند علاوه بر این موشک های سامانه آذرخش از سیکرهای حرارتی هم بهره می برند.

  • نویسنده :
  • منبع :