19 دی: عضو مجمع روحانیون مبارز درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم‌ با فهرستی به سرلیستی علی مطهری گفت: اینکه جبهه اصلاحات ایران در تهران لیستی ارائه نمی‌کند با بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب منافاتی ندارد.
«محمدعلی ابطحی» در گفتگو با ایرنا، به نکته مثبت بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح طلب اشاره کرد و افزود: این بیانیه نگاه مستقلی را ارائه می کند که قابل توجه است چون صاحب نظر و رای هستند. ضمن اینکه شرکت در انتخابات یک‌ اقدام فردی بشمار می رود و هر کسی باید خودش تصمیم بگیرد که شرکت کند یا نه اما این حضور یک وظیفه ملی است.
ابطحی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند، درباره ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالی ها گفت: به نظر می رسد که ائتلاف رسمی شکل نگرفته و از طرفی در تهران هم نامزدی ندارند اما ائتلاف ویژه ای نیست که بخواهند از آن سخن گفت.
رئیس دفتر رئیس‌ دولت اصلاحات درباره تشکیل فراکسیون قوی در مجلس آینده توضیح داد: بعید است که فراکسیون قوی از سوی اصلاح طلبان در مجلس آینده شکل بگیرد ممکن است یک یا دو نفر اصلاح طلب عضو فراکسیون شوند اما این دلیل بر فراکسیون قوی نیست.
ابطحی در بیان رویکرد مجمع روحانیون مبارز در انتخابات گفت: رویکرد عمومی مجمع همان راهبرد جبهه اصلاحات است.
وی درباره اینکه آیا مجمع روحانیون مبارز برای خبرگان فهرستی ارایه خواهد کرد گفت: بین جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در فهرستی که منتشر شده اختلاف وجود دارد اما ما در خبرگان رهبری نامزدی نداریم.

  • نویسنده :
  • منبع :