19 دی: سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورای بر اساس بررسی‌های صورت گرفته با اکثریت قریب به اتفاق درخواست تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرده است.
هادی طحان نظیف یکشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با بیان اینکه امروز آخرین روز رسیدگی به بحث تغییر حوزه های انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، افزود: در این رابطه قانونی با عنوان قانون تغییر در حوزه انتخابیه نمایندگی داریم و داوطلبان مجلس شورای اسلامی بر اساس این قانون حق دارند که برای یکبار حوزه انتخابیه خود را تغییر بدهند.
وی ادامه داد: با توجه به این حقی که در قانون هم ذکر و به رسمیت شناخته شده، ۵۲۰ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق وزارت کشور، درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود را ارائه کرده بودند.
طحان نظیف گفت: بر اساس قانون باید هیات های اجرایی و نظارت استان و همچنین هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بررسی های لازم را انجام می دادند تا در نهایت شورای نگهبان تصمیم نهایی را بگیرد.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: شورای نگهبان طبق بررسی هایی که صورت گرفته با اکثریت قریب به اتفاق این درخواست ها موافقت کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که نتایج این بررسی ها امشب در موعد مقرر قانونی به وزارت کشور ارسال شود تا وزارت کشور نیز فردا(دوشنبه) این موارد را به داوطلبان اطلاع رسانی کند.
گفتنی است؛ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :