19 دی: رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر گفت: داوطلبان و ستادهای تبلیغاتی انتخاباتی آنها موظف به استفاده از پیام رسان‌های اجتماعی مجاز بوده و نمی‌توانند از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند.
خلیل رضایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: داوطلبان انتخابات مجلس و هواداران آنها باید در این انتخابات التزام عملی خود را به نظام اسلامی و قانون ثابت کنند تا شاهد رقابتی سالم، قانونمند و بدون هرگونه حاشیه با حضور حداکثری مردم زمان‌شناس و بصیر ایران اسلامی باشیم.
وی افزود: تمامی مسئولیت‌های حقوقـی و کیفری در زمینه محتوای ارائه شده توسط نامزدهای انتخاباتی، مطابق قوانین جاری کشور از جمله قانون جرائم رایانه‌ای و قانون مطبوعات با نامزد انتخابات منتشر کننده محتوا و مسئول ستاد انتخابات در فضای مجازی خواهد بود.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر تصریح کرد: طبق قانون انتخابات هر کاندیدا می‌تواند یک ستاد تبلیغات انتخاباتی اصلی در حوزه انتخابیه و همچنین یک ستاد فرعی در هر شهر یا روستا یا منطقه شهرداری دایر کند.
رضایی ادامه داد: هر داوطلب انتخابات می‌تواند متناظر با ستادهای مصرع در قانون، ستاد بانوان نیز ایجاد کند.
وی گفت: به استناد قانون، داوطلبان انتخابات می‌توانند تنها یک ستاد مجازی در حوزه انتخابیه خود ایجاد کنند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر عنوان کرد: داوطلب های انتخابات موظف هستند نسبت به ارائه مجوز بهره‌برداری برای ستاد تبلیغات مجازی خود و همچنین مشخصات مسئولان این ستاد به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیات استانی بررسی تبلیغات اقدام و پیوند آن‌را در سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام کرده ثبت کنند.
رضایی افزود: داوطلب های انتخابات و هواداران آنان از انتشار هرگونه بد اخلاقی سیاسی، مصادیق تخطی از قانون، حق و انصاف، وعده‌های غیرقانونی و خارج از وظایف، ارائه آمارهای غیر موثق، سیاه‌نمایی علیه نظام تخریب دیگر نامزدهای انتخاباتی و تزریق روحیه ناامیدی به جامعه خودداری کنند.
وی اضافه کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن ماه و انتخابات مجلس دوازدهم از بامداد پنج‌شنبه سوم اسفند تا ۲۴ ساعت قبل از ساعت اخذ رای انجام می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :