19 دی: پارلمان اروپا از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواست تا فوتبال اسراییل را تعلیق کنند.

به گزارش اینسایدورلدفوتبال، شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به فیفا و یوفا خواستار تعلیق تیم فوتبال اسرائیل و باشگاه‌های این کشور از حضور در مسابقات بین‌المللی شدند.

این نامه در تاریخ ۱۵ فوریه ارسال شده است و ۱۳ نماینده پارلمان اروپا به نمایندگی از کشورهای اسپانیا، ایرلند و آلمان آن را امضا کرده‌اند.

در بخشی از این نامه می‌خوانیم: ما به عنوان اعضای پارلمان اروپا و نمایندگان سیاسی مردم این قاره از فیفا، یوفا و سایر نهادهای ذی‌صلاح می‌خواهیم تا مقابل نقض بی‌وقفه حقوق بشر در فلسطین اقدامی قاطعانه انجام دهند. فیفا و یوفا هر دو متعهد به ترویج ارزش‌ها هستند. بدون شک، همه (این ارزش‌ها) امروز در نوار غزه نقض می‌شوند. فوتبال نباید به توجیه اشغال و نابودی مردم فلسطین کمک کند.

در ادامه این نامه آمده است: به همین دلایل و با تبعیت از نمونه‌های تاریخی مانند وتوی رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی، ما خواهان تعلیق فوری اسرائیل، به عنوان یک اهرم فشار هستیم. تیم اسرائیل و باشگاه‌های فوتبال آن باید تا اتمام این نسل‌کشی، از تمام مسابقات اروپایی و بین‌المللی محروم شوند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در پی عملیات طوفان الاقصی حماس، تاکنون بالغ بر ۲۹ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :