19 دی: معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی شایعات درباره حذف یارانه‌ در صورت دریافت یارانه مضاعف تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) را تکذیب کرد.
علیرضا عسگریان در این باره بیان کرد: یارانه که از سالهای گذشته پرداخت می‌شود سرجای خودش است و اعتبار آن در بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده است.
وی افزود: یارانه مضاعف تشویقی در ابتدا ۸۰ هزار تومان تعریف شده بود اما پس از آن به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون هم به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است این در حالیست که با دریافت یارانه مضاعف، حتی احتمال حذف یارانه اولیه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: ما یک یارانه با ثبات داریم که یارانه اولیه است و یک یارانه مضاعف داریم که با شیبی در چند مرحله افزایش یافته است و در صورت خرید ۱۱ قلم کالا از سبد تعریف شده به ازای هر فرد ۲۲۰ هزار تومان به صورت غیرنقدی پرداخت می شود.
عسگریان در ادامه با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک نسبت به گذشته تفاوت‌هایی دارد که مورد استقبال واقع شده است، گفت: شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر برداشته شده و مبلغ یارانه تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: مابه‌التفاوت هر کالای تعریف شده در سبد ۱۱قلمی، به افراد پرداخت می‌شود. به طور مثال وقتی افراد پنیر خرید می‌کنند مابه‌التفاوت همان کالا نسبت به قیمت مبنای سال ۱۴۰۱ به افراد پرداخت می‌شود. تنها جایی که اعتبارات به صورت چرخشی است، میان سه قلم پنیر، شیر و ماست است؛ یعنی همه مبالغ یارانه مربوط به حوزه لبنیاتی را می‌توانند فقط شیر یا ماست بگیرند و اما مابقی به ازای هر کالا اعتبار جداگانه دارد و مابه‌التفاوت قیمت تورمی آن جدا پرداخت می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :