19 دی: «متاسفانه علاوه بر حذف سوال برانگیز تصویر امام خمینی (ره)، از تصویر مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) و برخی دیگر از بزرگان استفاده تبلیغاتی شده است. این اقدام غیرقانونی و نامتعارف بدون کسب اجازه یا هماهنگی بوده و باید فوری اصلاح گردد..»
در پی انتشار پوستر یکی از فهرست‌های اصولگرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن از تصاویر برخی بزرگان دینی استفاده شده است، دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی مجتبی تهرانی - معروف به آقا مجتبی تهرانی - با انتشار اطلاعیه‌ای این اقدام را تقبیح کرد و خواستار اصلاح فوری آن شد. همچنین این دفتر، حذف عکس امام خمینی را نیز سوال برانگیز توصیف کرد.
به گزارش عصر ایران، واکنش دفتر نشر آثار آیت الله آقا مجتبی تهرانی به پوستر انتخاباتی اصولگرایان متن اطلاعیه بدین شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
در پاسخ به پرسش‌های مردم عزیز تهران به آگاهی عموم می‌رساند یکی از فهرست‌های انتخاباتی مربوط به مجلس شورای اسلامی، متاسفانه علاوه بر حذف سوال برانگیز تصویر امام خمینی (ره)، از تصویر مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) و برخی دیگر از بزرگان استفاده تبلیغاتی کرده است. این اقدام غیرقانونی و نامتعارف بدون کسب اجازه یا هماهنگی بوده و باید فوری اصلاح گردد.
این دفتر ضمن توصیه اکید به رعایت اخلاق و قانون، صلاح و فلاح ملت شریف ایران را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نماید.
سوم اسفند ماه ۱۴۰۲
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی مجتبی تهرانی


واکنش سردبیر رسانه دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی

در همین حال، سردبیر سایت جماران - متعلق به دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی در شبکه ایکس به این موضوع واکنش نشان داد. روزبه علمداری نوشت:

"لیست ائتلاف فراگیر نیرو‌های انقلاب با حذف تصویر امام خمینی منتشر شد.
ظاهرا با انقلاب جدیدی مواجهیم که چهره هایش نسبت روشنی بامشی سیاسی - فقهی امام ندارند و نماد‌های آن، هیچکدام از بزرگان انقلاب نیستند، جز آیت الله خامنه‌ای، آن هم از باب تقیه.
خالص سازی همان دگردیسی است. "

گفتنی است این ائتلاف سیاسی در اقدامی عجیب، از تصاویر برخی عرفا و بزرگان دینی مانند حاج اسماعیل دولابی، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله خوشوقت و آیت الله فاطمی نیا در پوستر تبلیغاتی خود استفاده کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :