19 دی: معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی گفت: متخصصان و کارآفرینان بین المللی با ارسال رزومه به پلتفرم آی کانکت و تایید آن می توانند اقامت ۵ ساله در ایران بگیرند.

سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به راه اندازی پلتفرم آی کانکت برای همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی گفت: در راستای همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی، سامانه‌ای برای ثبت درخواست متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی برای دریافت حمایت‌های خاص مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری راه اندازی شده است.

معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین المللی هدف از راه اندازی این پلتفرم را زیست راحت مهاجران نخبه و کارآفرین در ایران عنوان کرد و گفت: سامانه آی کانکت در حال حاضر به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی قابل دسترس است.
حسینی ادامه داد: براساس این برنامه اقامت ۵ ساله و کارت ویژه اقامت نخبگی به این افراد اعطا می‌شود و در واقع این افراد شهروند ایرانی محسوب می‌شوند و مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان نیز قرار خواهند گرفت.
وی ضمن بیان این مطلب بعد از ارائه درخواست رزومه‌ها امتیاز بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۰۰ نفر در سامانه آی کانکت اپلای کردند و تا الان برای حدود ۸۰۰ نفر کارت اقامت صادر شده است؛ این افراد عمدتاً افغانستانی، لبنانی و سوری و تعداد کمی از آنها فرانسوی، اسپانیایی و ترکیه‌ای هستند.
به گزارش مهر، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین‌المللی در راستای اجرایی‌سازی اقدام شماره ۸ سندجامع روابط بین‌المللی ایران مبنی بر توسعه‌ی سازوکار جذب، اقامت و بهره‌گیری ضابطه‌مند از ظرفیت و توان دانشمندان، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان خارجی تعریف شده است و پذیرای کلیه مهاجران نخبه و کارآفرینی است که خواهان اقامت و فعالیت در کشور ایران هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :