19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس در داخل خاک یمن را شدیدا محکوم کرد و افزود: این گونه حملات خودسرانه و ماجراجویانه، خارج از قواعد و اصول شناخته بین‌المللی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی هستند و تعهد به امنیت و منافع نامشروع رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را مقدم بر صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند و برای تأمین امنیت رژیم یادشده همه اصول اخلاقی و انسانی و نیز قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد را زیر پا می‌گذارند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادادمه داد: آمریکا و انگلیس با اینگونه حملات، بدنبال تشدید تنش و بحران در منطقه، گسترش دامنه جنگ و بی‌ثباتی، انحراف افکار عمومی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و خرید فرصت برای ادامه جنایات جنگی این رژیم متهم به نسل‌کُشی هستند.
کنعانی افزود: آمریکا و انگلیس به جای اقدام مؤثر و فوری برای از بین بردن علت اصلی ناامنی‌ها و بی ثباتی‌ها که همان جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار روزانه صد‌ها تن از ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان است، دست به حملات نظامی به کشوری می‌زنند که در تلاش است به نحوی این رژیم آدمکُش را تحت فشار قرار داده و ماشین کشتار آن را متوقف کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: مطمئنا این گونه عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشور‌های متجاوز نخواهد داشت
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد یکشنبه اعلام کرد که ائتلاف آمریکا با همراهی نیرو‌های انگلیسی ۱۸ هدف را در خاک یمن بمباران کرده است.
به گفته مقامات یمنی حملات ائتلاف آمریکایی در استان‌های صنعا و تعز انجام گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :