19 دی: به گفته وزیر اقتصاد سود سهام عدالت که قرار است ۲۵ اسفند واریز شود حدود ۳۰ درصد کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه است.
سید احسان خاندوزی در حاشیه رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سود سهام عدالت طبق قرار ٢۵ اسفند ۱۴۰۲ واریز می‌شود که مبلغ آن ٣٠ درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال برای سهامداران واریز شد.
وی افزود: البته رئیس سازمان بورس رقم دقیق سود سهام عدالت را اعلام ‌می‌کند و امیدواریم که ٢۵ اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شود.
وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سود سهام عدالت متوفیان هم در این تاریخ پرداخت می‌شود یا خیر؟ گفت: تمام دارندگان سهام عدالت مشمول دریافت سود در همین تاریخ خواهند بود.
خاندوزی همچنین در مورد واگذاری باقی مانده سهام دولت در دو خودرو سازی بزرگ ایران خودرو و سایپا گفت: دولت در یکی از این خودروسازان ۶ درصد و در دیگری ۱۷ درصد سهام دارد. البته مابقی سهام دولت به صورت تودلی و یا غیر مستقیم است.
او گفت: اولویت ما بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در بهمن ماه امسال مبنی بر استفاده از ظرفیت کارآفرینان  است گفت: در صنعت خودروسازی هم از مدیریت غیر دولتی که چابک و بهره ور تر است استفاده می‌کنیم.
وی اظهار کرد: بخشی از سهام خودروسازان در وثیقه تسهیلات بانک ها بود که قرار شد از وثیقه خارج شود اما اولویت ما تغییر مدیریت در خودروسازی های بزرگ است.

  • نویسنده :
  • منبع :