19 دی: رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در پیامی‌به همتای پاکستانی خود، ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان این کشور، آمادگی ایران برای کمک به سیل زدگان را اعلام کرد.
به گزارش جمعیت هلال احمر؛ در پیام پیرحسین کولیوند به سردار شاهد احمد لاقری رئیس جمعیت هلال احمر پاکستان آمده است: از جاری شدن سیل در بندر گوادر واقع در استان بلوچستان، بزرگترین شهر پاکستان که منجر به خسارات فراوانی در مناطقی از آن بندر و همچنین آوارگی تعداد زیادی از افراد شد، مطلع شدیم.
وی در این پیام ضمن اعلام مراتب همدردی جمعیت هلال احمر ایران، آمادگی ایران را برای اعزام تیم‌های امدادی و پزشکی با هدف کمک به عملیات بشردوستانه در پاکستان اعلام کرد.
گفتنی است؛ بر اثر بارش شدید باران در شهر بندری گوادر، بخش زیادی از راه‌های ارتباطی، واحدهای مسکونی، مزارع، باغات و قسمت‌های مختلف این شهر زیر آب رفته است.
باران‌های شدید منجر به طغیان رودخانه‌ها و بالاآمدن آب در کانال‌های آبرسانی و شبکه فاضلاب شده و تعدادی زیادی از منازل مسکونی و مغازه‌های مردم در بندر گوادر و دیگر مناطق مختلف ایالت بلوچستان نیز زیر آب رفته است.
سناتور کِهده بابر نماینده بلوچستان در مجلس سنای پاکستان وضعیت گوادر پس از بارندگی‌های فعلی را فاجعه بار دانست و خواستار گام‌های فوری دولت و دستگاه‌های انتظامی برای نجات مردم شد.
تابستان سال گذشته سیل ویرانگر در پاکستان بیش از یک هزار و ۷۰۰ کشته برجای گذاشت و حدود ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :