19 دی: منابع پزشکی در غزه اعلام کردند از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، بیش از ۳۰ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند.
با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه آمار، شهدای این منطقه از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است.
اسکای نیوز روز پنجشنبه به نقل از منابع پزشکی در نوار غزه نوشت از زمان آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.  
در همین راستا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت ۲ کودک دیگر در مجتمع پزشکی الشفا به دلیل گرسنگی و سوء تغذیه جان باختند و آمار شهدای قحطی میان کودکان به ۶ شهید رسید.
بنا بر گزارش الجزیره، او گفت: ما از نهادهای بین‌المللی خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در شمال نوار غزه هستیم.
القدره همچنین تاکید کرد، جامعه بین‌المللی در برابر آزمون اخلاقی و انسانی برای توقف قتل‌عامی قرار دارد که رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه مرتکب آن می‌شود.
همچنین شبکه المیادین به نقل از منابع پزشکی فلسطینی از شهادت هفت کودک در بیمارستان «کمال عدوان» به دلیل سوءتغذیه خبر داد که بعد از توقف فعالیت بیمارستان در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار رخ داده است.
پیشتر، رئیس این بیمارستان گفت بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل نبود سوخت از خدمت‌رسانی خارج شده است.
او با تاکید بر اینکه توقف فعالیت بیمارستان هزاران نفر را از حق دریافت خدمات درمانی محروم می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران در اثر کمبود دارو، غذا و سوخت به شهادت رسیدند.
مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز در واکنش به شهادت تعداد زیادی بیمار در بیمارستان کمال عدوان بر اثر نبود غذا و دارو، اعلام کرد خروج بیمارستان کمال عدوان از خدمت‌رسانی، اوضاع بهداشتی و انسانی را وخیم‌تر کرده است.
در بیانیه حماس آمده است: این بیانگر ناتوانی طرف‌های بین‌المللی در محافظت از انسان‌ها در برابر جنایات اشغالگران است که شمال نوار غزه را تحت محاصره همه جانبه قرار داده‌اند.
این جنبش خاطرنشان کرد حماس خواستار تحرک فوری تمامی طرف‌های ذی‌ربط از جمله آژانس‌های وابسته به سازمان ملل به منظور رساندن مواد غذایی فوری برای ساکنان شمال نوار غزه شد که در معرض گرسنگی و قحطی هدفمند از سوی دشمن صهیونیستی قرار دارند که نه به انسانیت و نه به ارزش‌های اخلاقی در جنگ همه جانبه علیه ملت فلسطین پایبند نیست.
در حالی که دفتر اطلاع‌رسانی غزه از ورود ساکنان غزه به مرحله «گرسنگی» خبر داد، یونیسف اعلام کرد از هر شش کودک در غزه یک نفر از سوء تغذیه رنج می‌برد.
برنامه جهانی غذا نیز تاکید کرده است که سوء تغذیه در نوار غزه، به ویژه در میان کودکان، به سطح اضطراری رسیده است.
همزمان با تداوم حملات صهیونیستی به نوار غزه خبرنگار الجزیره امروز(پنجشنبه) گزارش کرد ده‌ها نفر در حمله رژیم صهیونیستی به میدان النابلسی در شمال نوار غزه کشته و مجروح شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :