19 دی: سامانتا لال سن وزیر بهداشت بنگلادش پس از بازدید از بیمارستان کالج پزشکی داکا با تائید خبر وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان ۶ طبقه در پایتخت بنگلادش، به خبرنگاران، گفت: در این حادثه حداقل ۴۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۲ نفر دیگر هم به دلیل جراحات سوختگی در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند که همگی در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.
به گزارش رویترز، مقامات آتش‌نشانی داکا اعلام کردند که این آتش‌سوزی عصر پنجشنبه از یک رستوران آغاز شده و به سرعت به طبقات دیگر این ساختمان ۶ طبقه سرایت کرده است.
این مقامات با اشاره به اینکه هنوز علت شروع این آتش‌سوزی مشخص نشده است، افزودند: این آتش‌سوزی پس از ۲ ساعت تلاش شدید ۱۳ واحد آتش‌نشانی شهر داکا، مهار شد و آتش‌نشانان از جرثقیل برای نجات افراد گرفتار شده در طبقات مختلف این ساختمان استفاده کردند.
سرتیپ مین اودین مدیر خدمات آتش نشانی و دفاع مدنی بنگلادش نیز با بیان اینکه وقوع این آتش‌سوزی ممکن است ناشی از نشت گاز باشد، خاطرنشان کرد: استانداردهای ایمنی به هیچ وجه در این ساختمان رعایت نشده بود، به طوری که در هر طبقه آن و حتی روی راه‌پله‌ها هم سیلندرهای گاز چیده شده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :