یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «آتش بس نمایشی در غزه» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

نزدیک شدن به ماه رمضان باعث شده تا کشورهای غربی دنبال یک آتش‌بس در غزه باشند. بایدن می‌گوید توافق پاریس در حال رسیدن به نتیجه است و احتمال دارد تا روز دوشنبه آتش‌بسی ۴۰ روزه آغاز شود. از طرف دیگر برخی از مقامات اسراییلی به خوش بینی بایدن بدبین شده‌اند. با این حال جلسه کابینه جنگ اسراییل در روز چهارشنبه نشان می‌دهد خبرهایی وجود دارد و تلاویو موضوع را نادیده نگرفته است. از طرف دیگر نظر نهایی حماس هم مطرح است.
در تازه‌ترین مورد و درپی انتشار اخباری مبنی بر دستیابی به فرمول کلی برای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از امضای احتمالی این توافق تا پیش از ماه رمضان خبر داد. به گزارش ایسنا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد، «میانجیگران تأیید کرده‌اند که توافق آتش‌بس و تبادل اسرا تا دهم مارس (۲۰ اسفند) امضا خواهد شد.»
طرحی که بایدن می‌دهد ممکن است در چشم برخی از کشورهای غربی قدم به جلو تلقی شود. اما این قدم به جلو نیست بلکه کاهش دادن التهابات و اعتراضاتی است که علیه اسراییل وجود دارد. ممکن است برای چند روزی درگیری‌ها فروکش کند ولی مساله حل نمی شودضمن آنکه مشخص است که هرگونه دعوت برای توقف جنگ گوش‌شنوایی در بین سران رژیم اسراییل نخواهد داشت. یک حرکت نمایشی است آنهم در آستانه ماه رمضان که احساسات مسلمانان به شدت بالا رفته و مسائل انسانی به شدت طرفدار پیدا می‌کند، بایدن دنبال خاموش کردن این احساسات انسان‌دوستانه ملت‌های مسلمان است
شایان ذکر است با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه آمار، شهدای این منطقه از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است. اسکای نیوز روز پنجشنبه به نقل از منابع پزشکی در نوار غزه نوشت از زمان آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. دهه‌هاست مردم فلسطین اسیر و مورد پاکسازی نژادی قرار گرفته‌اند اما هیچ‌کدام از این مسائل به عنوان موضوع اساسی برای آمریکا و حتی انگلیس تلقی نشده است.
  • نویسنده :
  • منبع :