19 دی: رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه دست‌فروش‌ها مشمول مالیات نمی‌شوند، گفت: جرایمی مالیاتی برای بانک‌هایی که به تکالیف خود در پرداخت تسهیلات مسکن عمل نکرده‌اند صادر شده و این موضوع ادامه دارد.
سید محمدهادی سبحانیان اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی اراده جدی در قوانین تنظیم‌گری اقتصادی دارد که مالیات ستانی از بانک‌هایی که تکالیف در تسهیلات مسکن را انجام نداده‌اند و مالیات بر خانه خالی از جمله این موارد است.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: اختلاف دیدگاه در مالیات ستانی از بانک‌ها وجود داشت که بین سهمیه بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات و مراجعه افراد برای دریافت تسهیلات بود این موضوع از سوی دولت و بانک مرکزی بررسی می‌شود.
وی تاکید کرد: سازمان مالیاتی مبتنی بر اختصاص سهم بانک مرکزی به بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، جرایمی را برای بانک‌ها در نظر نگرفته بود که مدیران بانک‌ها به هیات های بدوی و شورای مالیاتی شکایت کردند، احکام نهایی را پیگیری می‌کنیم
سبحانیان بیان کرد: در زمینه خانه‌های خالی نیازمند ارایه اطلاعات از وزارت راه و شهرسازی هستیم.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه دست‌فروش‌ها مشمول مالیات نمی‌شوند، گفت: برداشت اشتباهی از صحبت‌های سید آمر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار صورت گرفته بود که درست نیست.
به گزارش ایرنا، پیش از این سید امیر سیاح رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفته بود که مالیات مشمول دست‌فروشان هم می‌شود و اساساً چرا دست‌فروش نباید مالیات بپردازد؟ هر فردی بابت هر میزان درآمد بالاتر از سقف تعیین شده باید مالیات بپردازد.
به گفته وی؛ دست‌فروشان هم باید احراز هویت شوند و دستگاه کارتخوان داشته باشند تا بدانیم که هر دست‌فروش چه مقدار درآمد دارد و اگر از سقف قانونی بالاتر بود بابت آن مالیات به حقه را بپردازد البته که طبق قانون تا سقفی از درآمد افراد معاف از پرداخت مالیات هستند، از این رو دستفروشان با درآمد پایین نگران پرداخت مالیات نباشند.
  • نویسنده :
  • منبع :