19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه نیروهای امدادی و خدمات رسان با تمام توان در جنوب سیستان و بلوچستان پای کار هستند، گفت: بیشتر مشکلات مردم در مناطق سیلزده این استان در حوزه راه‌های ارتباطی است که دستگاه‌های مسئول مشغول بازگشایی هستند.
احمد وحیدی شامگاه شنبه ۱۲ اسفند در جریان سفر به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان پیرامون سیل اخیر شهرستان‌های چابهار و دشتیاری اظهار کرد: در چند روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی در این استان بودیم که این بارش‌ها در برخی مناطق به ۱۰۰ تا ۱۴۵ میلی‌متر می‌رسید که البته این امر موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم منطقه شد.
وی افزود: برخی از روستاها در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری دچار آبگرفتگی شدند که از ابتدای ساعات بارش، خدمت رسانی در منطقه آغاز شد.
وزیر کشور ادامه داد: در روستای «سند بهرام» از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتیاری آسیب‌هایی به محصولات کشاورزی به ویژه محصول هندوانه وارد شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه در سیل اخیر تلفات جانی نداشتیم، همچنین تخریب کامل منازل نیز صورت نگرفت اما برخی از منازل دچار آبگرفتگی شدند که خدمت رسانی به آنان نیز ادامه دارد.
وحیدی بیان کرد: بیشتر مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده در حوزه راه‌های ارتباطی است که دستگاه‌های مسئول مشغول بازگشایی راه‌ها هستند.
وی گفت: با توجه به پیش بینی ادامه بارش‌ها در روز سه‌شنبه تدابیری برای کنترل روان آبها صورت گرفته، خوشبختانه وجود برخی از زیرساخت‌ها از جمله سدها در منطقه موجب شده تا شدت سیلاب به شدت کاهش پیدا کند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان برنامه جامعی برای ذخیره بیشتر بارش‌ها پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان وفادار به انقلاب هستند، افزود: انتخابات شکوهمندی در مناطق سیل زده برگزار شد و مردم توانستند رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.
  • نویسنده :
  • منبع :