19 دی: مدیرکل دفتر بهبود کیفیت‌ فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات کشور از عرضه مستقیم ماهی شب عید به منظور تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها خبر داد.
عباس مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت ماهی شب عید به عرضه و تقاضا بستگی دارد، گفت: در بخش ماهیان پرورشی امسال وضعیت تولید نسبت به سال گذشته بهتر است. در بخش ماهیان دریایی نیز پارسال در روزهای پایانی اسفند به دلیل طوفان در دریا و سردی آب، ماهیان به اعماق دریا رفته بودند و از طرفی دریاروی نیز کاهش یافته بود که همین باعث شد صید کاهش یابد. امسال اما به نظر می‌رسد اینگونه نباشد البته باید ببینیم وضعیت آب و هوا در روزهای پایانی سال چگونه است.
وی ادامه داد: به منظور تنظیم بازار ماهی شب عید قرار است با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌ها برای شهر تهران به مدت ۲۰ روز ماهیان پرورشی از جمله کپور و قزل‌آلا در میادین میوه وتره بار تامین شود.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت‌ فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات اضافه کرد: همچنین قرار است شرکت‌ها و تعاونی‌ها با عرضه مستقیم در نمایشگاه‌های بهاره دست واسطه‌ها را در این بخش کوتاه کنند و قیمت‌ها متعادل‌ تر شود.
مختاری در پایان گفت: به زودی با سازمان میادین میوه و تره بار وارد مذاکره می‌شویم تا با ورود تشکل‌ها و عرضه مستقیم آنها در میادین با ایجاد جایگاه‌های عرضه موقت، آبزیان با قیمت متناسب‌تری به دست مردم برسد.

  • نویسنده :
  • منبع :