19 دی: جنبش انصارالله یمن از غافلگیری بخاطر مردم غزه خبر داده و تاکید کرد سخنان افراد پست اهمیتی برای یمن ندارد.
محمدعلی الحوثی، عضو جنبش انصارالله یمن در صفحه رسمی خود در پلتفرم ایکس نوشت:  گزینه‌ها به خاطر مظلومان غزه در حال بررسی هستند و غافلگیری در راه است و نفس‌های ما طولانی است. ما به غر زدن کوتوله‌ها اهمیتی نمی‌دهیم. 
از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، یمن بار‌ها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده، اما در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرده است.
ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.
ارتش یمن می‌گوید که نیرو‌های ارتش متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه دهند.
نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :