19 دی: رئیس مجلس گفت: اگر وضع اقتصادی رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود نرخ مشارکت در همین دوره هم متفاوت می‌شد، مردم با صندوق رأی قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند؛ پس صندوق رأی باید کارآیی و گره‌گشایی خود را در کارآمدسازی حکمرانی نشان دهد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 15 اسفندماه) قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود، گفت: پس از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس وظیفه خود می‌دانم که از جایگاه خانه ملت، از نقش‌آفرینی یکایک هموطنان و همه دست‌اندرکاران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: از مجریان و ناظران و به‌خصوص از نیروهای امنیتی و انتظامی که با هوشمندی و درایت امنیت انتخابات را در سراسر کشور تأمین کردند، تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتخابات شکوهمند مجلس در میانه تحریم‌های داخلی و خارجی چنان با نقش‌آفرینی مردم برگزار شد که همه ما را به‌طور مضاعف متوجه مسئولیت‌های خود کرد. این مشارکت با وجود طراحی‌های گوناگون دشمنان حقیقتاً برآمده از وطن‌دوستی و علاقه به امنیت کشور و آگاهی سیاسی بود، امیدوارم مردم با حضور پرشور در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه‌های انتخابیه اعلام‌شده، مجاهدت خود را با شایستگی و شکوه تکمیل کنند.

قالیباف تصریح کرد: آن‌هایی که از حق رأی خود استفاده کردند مأجورند، البته ما در مورد هموطنانی که به‌هردلیل در این انتخابات مشارکت نکردند، هم مسئول هستیم.

وی تأکید کرد: نمایندگان منتخب تنها وکیل افرادی که به آن‌ها رأی داده یا در انتخابات شرکت کرده‌اند، نیستند بلکه نمایندگان منتخب باید خود را وکیل و خادم همه مردم بدانند و در راستای تأمین خیر عمومی تصمیم‌گیری کنند و صرفاً در جلب رضایت حلقه طرفداران خود محصور نمانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همین امروز امیدوارم ثمره فعالیت ما مسئولان بتواند رضایت اقشار مختلف مردم را چنان جلب کند که به سیر صعودی مشارکت در انتخابات‌های آینده منجر شود، برای این کار باید از هر آنچه به احیای امر ملی آسیب می‌زند پرهیز کنیم و خیر عمومی را در دستورکار قرار دهیم.

قالیباف یادآور شد: ما به‌خوبی می‌دانیم که اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و اگر بداخلاقی‌های سیاسی نبود نرخ مشارکت در همین دوره نیز متفاوت می‌شد، مردم با صندوق رأی قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس صندوق رأی باید کارآیی و گره‌گشایی روزافزون خود را در کارآمدسازی حکمرانی نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نفس حضور و اصل مشارکت این تعداد از مردم در انتخابات نشان از پایبندی به چارچوب‌های نظام و نگاه به صندوق به‌مثابه کوتاه‌ترین و بهترین راه برای حل مشکلات است، با توجه به تقسیم کاری که برای تمرکز بر مسائل واقعی با قوه مجریه داریم، باید بدانیم هرگونه اختلاف‌افکنی و حاشیه‌روی و دوقطبی‌سازی قابل قبول نیست بلکه علاوه بر مسئولیت وجدانی و شرعی، نارضایتی مردم را نیز به‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: ما پایه‌های همکاری دولت و مجلس به‌نفع مردم را در قالب برنامه هفتم محکم کرده ایم و در دوره جدید نظارت مؤثری برای اجرای این برنامه خواهیم داشت تا حقوق عامه احیا شود و کارآمدی دستگاه حکمرانی افزایش یابد.

قالیباف اضافه کرد: از همکاران گرامی که در مجلس دوازدهم توفیق همراهی‌شان را نخواهیم داشت برای همه زحماتشان در دوره یازدهم تشکر می‌کنم، به برادران و خواهران ارجمندم که در دوره جدید به ترکیب مجلس می‌پیوندند تبریک می‌گویم و ورود آن‌ها را به کارزار همگرایی برای کارآمدی خوش‌آمد عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: نه درون مجلس و نه در همکاری با سایر قوا ما دستورکار دیگری جز افزایش کارآمدی نداریم و هم بعد تقنینی و هم بعد نظارتی مجلس در خدمت این هدف خواهد بود. ما با رهبر فرزانه و بزرگوارمان نیز عهد بسته‌ایم که فرصت ناشی از مشارکت مردم را در مسیر تحول قدر بدانیم.

  • نویسنده :
  • منبع :