19 دی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشریح جزییات رایزنی‌های خود با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: هیات دیپلماتیک جمهوری آذربایجان بزودی به ایران اعزام خواهد شد.
حسین امیرعبداللهیان سه شنبه شب در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده و در جمع خبرنگاران جزییات رایزنی‌های خود با وزیر خارجه آذربایجان برای بازگشت دیپلمات های آذربایجانی به ایران را تشریح کرد.
وی گفت: در دیدار با وزیر خارجه آذربایجان توافق کردیم که با توجه به برگزاری دادگاه ضارب دیپلمات آذربایجانی و محاکمه‌ای که صورت گرفته نسبت به اعزام هیات دیپلماتیک آذربایجان به تهران اقدامات لازم در آینده نزدیک صورت گیرد.
امیرعبداللهیان افزود: طیف گسترده موضوعات مطرح شده در دیدار اخیر رئیس جمهور کشورمان با آقای اردوغان در آنکارا در دیدار با وزیر خارجه ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. کارها به خوبی پیش می‌رود و گام‌های خوبی در زمینه تبادل کنسولی مجرمین و همچنین همکاری‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری و فناوری برداشته شد.
وی در باره دیدار دوجانبه با وزیر خارجه عربستان نیز اظهار داشت: مسائل دوجانبه تجاری اقتصادی و سیاسی دو کشور و همچنین موانع پیش روی حج عمره و رفع آن موانع را در دستور کار قرار دادیم. همچنین پیگیری توافقات صورت گرفته در دیدار رئیس جمهور اسلامی ایران و محمد بن سلمان در زمینه برداشتن گام‌های گسترش روابط مورد گفت وگو قرار گرفت.
وزیر امور خارجه ایران به دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان اشاره کرد و گفت: در دیدار با وزیر خارجه تاجیکستان توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رئیس جمهور به دوشنبه مورد بررسی قرار گرفت.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه برای حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی درباره غزه با بدرقه عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران عازم جده شد.
سازمان همکاری اسلامی نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی را در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در شهر جده برای بررسی اوضاع غزه برگزار کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :