19 دی: منابع آگاه در نیجریه اعلام کردند که گروه تروریستی داعش دست کم ۴۷ زن را در ایالت «بورنو» در شمال شرق این کشور ربود.
«شهو مادا» رهبر یکی از گروه‌هایی که با داعش مبارزه می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت، این زنان در اردوگاه‌های آوارگان در «انگالا» در نزدیکی مرز کامرون در حال جمع‌آوری هیزم بودند که توسط «داعش غرب آفریقا» محاصره و ربوده شدند.
وی افزود، شماری از زنان توانستند از دست تروریست‌ها فرار کنند اما شماری نیز توسط داعش ربوده شدند.
عثمان حمزه از رهبران شبه‌نظامیانی که با داعش مبارزه می‌کند، این گزارش را تایید کرد و گفت: این زنان پس از حمله شورشیان به آنها برنگشتند.
در همین حال، ناهوم داسو کنت سخنگوی پلیس ایالت بورنو گفت این حمله حوالی ساعت ۴ بعدازظهر روز جمعه به وقت محلی رخ داد اما پلیس نمی‌تواند آمار دقیقی از تعداد ربوده‌شدگان ارائه دهد.
علی بوکار یک افسر در واحد اطلاعات دولت محلی انگالا گفت گزارش‌هایی دریافت کرده است که نشان می‌دهد تعداد زنانی که ربوده شده‌اند بیشتر از آمار اعلام شده است.
نیجریه با شبه‌نظامیان جنایتکار در شمال غرب و شعله‌ور شدن خشونت‌های قومی و قبیل‌ای در ایالات مرکزی دست و پنجه نرم می‌کند و آدم‌ربایی یک مشکل بزرگ در سرتاسر این کشور است.
گروه‌های تروریستی ماه گذشته حداقل ۳۵ زن را که از یک عروسی در ایالت کاتسینا در شمال غرب نیجریه برمی‌گشتند، ربودند.
بولا احمد تینوبو رئیس جمهوری نیجریه سال گذشته با وعده حل مشکل ناامنی در نیجریه به قدرت رسید اما منتقدان می‌گویند خشونت از کنترل خارج شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :