19 دی: وزیر ارتباطات بیان کرد: در روز رای گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود اما تمامی اینها کشف و برخورد شد حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری کردند ولی خنثی شد.
«عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: در روز رای گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود اما تمامی اینها کشف و برخورد شد حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری کردند ولی کشف و خنثی شد.
وی در ادامه با اشاره به برخط بودن استعلامات در روز رای گیری بیان کرد: ۹۹ درصد استعلامات رای گیری برخط بود و تجربه موفقی برای وزارت ارتباطات و وزارت کشور ثبت شد و یک قدم به انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک شدیم.
زارع پور بیان کرد: در ۴ حوزه تمام الکترونیکی انجام شد مردم با کمترین معطلی توانستند رای دهند. ۸۶ درصد رای دهندگان با کارت ملی مراجعه کردند.
وزیر ارتباطات بیان کرد: فراهم کردن زمینه برای ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فضایی از اقدامات خوب دولت است ما چند روز گذشته بزرگ ترین قرارداد تاریخ کشور را با بخش خصوصی منعقد کردیم.
وی افزود: ما شبانه‌روز درگیر هستیم که سرعت اینترنت را افزایش دهیم و اگر این امکان باشد قطعاً یک دقیقه هم صبر نخواهیم کرد.
به گفته زارع پور به زودی ۷ میلیون خانوار با فیبر نوری تحت پوشش قرار خواهند گرفت که می تواند سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ماهواره پارس یک هفته گذشته با ماهواره بر سایوز از روسیه پرتاب شد، ماهواره سنجش آن ۱۰۰ درصد ساخت داخل است آزمون های مداری در حال انجام است و زیرسامانه های ماهواره به خوبی کار می کنند ظرف یکی دو ماه آینده از تصاویر این ماهواره استفاده می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :