19 دی: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از پیگیری برای شناسایی و برخورد با عوامل تهیه و تولید یک کلیپ هنجارشکنانه موسیقی در یکی از اماکن تاریخی شهر کرمانشاه خبر داد.
حمیدرضا کریمی بااشاره به انتشار یک کلیپ هنجارشکنانه و مبتذل در فضای مجازی، اظهار کرد: متاسفانه اخیرا کلیپی از یک گروه موسیقی در فضای مجازی منتشر شده که در یکی از اماکن تاریخی کرمانشاه دست به اقدامات هنجارشکنانه می زنند. 
دادستان کرمانشاه تاکید کرد: پس از انتشار این کلیپ غیراخلاقی، به سرعت دستور پیگیری و شناسایی عوامل تهیه و تولید آن از سوی ضابطین دستگاه قضایی صادر شد. 
به گفته این مسئول، مدیر دستگاه اجرایی مربوطه هم به دادسرا احضار شده است. 
وی در ادامه با تاکید بر لزوم برخورد جدی و قاطع با این هنجارشکنان، اظهار کرد: کرمانشاه از دیرباز دروازه کربلا بوده و مردم این دیار به ائمه اطهار و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارادات قلبی دارند. 
کریمی تصریح کرد: مردم متدین، انقلابی و شهید پرور کرمانشاه اجازه نخواهند داد عده ای هنجارشکن با چنین قبح شکنی هایی نسبت به ساحت این خاک آغشته به خون شهیدان بی حرمتی کنند. 
وی در پایان اظهار کرد: دستگاه قضایی تمام رفتارهای اینچنینی در فضای مجازی را رصد کرده و با هنجارشکنان برخوردی جدی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، روابط‌عمومی عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، در خصوص انتشار یک ویدئوی هنجارشکنانه ضبط شده در حمام حاج شهبازخان کرمانشاه، مراتب از قبل به دستگاه‌های امنیتی و انتظامی اطلاع و از متخلفین شکایت شده و با آن‌ها برخورد قضایی می‌شود.
در این بیانیه آمده است: «پیرو انتشار تصاویری مغایر با ارزش‌های اسلامی و فرهنگی که در یکی از بناهای تاریخی واگذار شده به بخش خصوصی ضبط شده، ضمن محکومیت جدی این گونه رفتارهای هنجارشکنانه به اطلاع جامعه شهید پرور و انقلابی و مردم فهیم کرمانشاه می‌رساند، کلیپ مذکور متاسفانه در غفلت مسئولین مجموعه در چند ماه گذشته ضبط شده است که این اداره‌کل در بدو امر با اطلاع یافتن از این اتفاق ضمن ارجاع موضوع به نهادها و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان، انجام پیگیری‌های قضایی از طریق واحد حقوقی اداره‌کل را انجام داده و شکایت لازم را در دست اقدام قرار داده و برای برخورد جدی با عوامل این اقدام روند قضایی پرونده در دست بررسی است.
لازم به ذکر است، مجموعه حمام حاج شهبازخان از بناهای تاریخی در اختیار صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی کشور می‌باشد که بهره‌برداری و مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.»
اخیرا کلیپی هنجارشکنانه که در حمام تاریخی حاج شهبازخان ضبط شده، در فضای مجازی منتشر شده است. ماجرا از این قرار است که یک گروه موسیقی همراه با گروه رقص مختلط با حضور در این حمام تاریخی اقدام به ضبط و سپس انتشار یک کلیپ رقص مختلط می‌کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :