19 دی: وزارت بهداشت فلسطین در غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان این منطقه در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی را منتشر کرد؛آماری که نشان از شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.
به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه در یکصد و پنجاه و چهارمین روز از تجاوزها به این منطقه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی ۸ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در آن ۷۸ نفر شهید و۱۰۴ نفر دیگر مجروح شدند.
این وزارتخانه افزود که با احتساب شهدای جدید، از هفتم اکتبر تاکنون در نتیجه تجاوزهای صهیونیستی ۳۰هزار و ۸۷۸ فلسطینی شهید و ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر دیگر مجروح شدند.
وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید کرد که ۷۲درصد قربانیان تجاوز به غزه، زنان و کودکان هستند.
از سوی دیگر آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (انروا) نیز اعلام کرد که به طور میانگین، روزانه ۶۳ زن در غزه به شهادت می‌رسند.
این خبر در حالی منتشر می شود که رژیم صهیونیستی امروز نیز حملات علیه بخش های مختلف نوار غزه را به ویژه در شهرهای رفح و خان‌یونس ادامه داد.
منابع خبری گزارش دادند که در حمله به منزل مسکونی متعلق به خانواده ابو سلیمه در رفح، پنج نفر از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منطقه «زلاطه» در شرق رفح واقع در جنوب غزه را بمباران کردند.
در منطقه «العزبه» در غرب رفح نیز یک منزل مسکونی هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۲ نفر به شهادت رسیده و به بیمارستان کویتی انتقال داده شدند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی همچنین مناطق مختلفی را در جبالیا و بیت‌لاهیا در شمال غزه بمباران کردند.
این منابع همچنین از حمله هوایی به منطقه السلاطین در شمال غزه خبر دادند.
از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره از حمله هوایی به یک منزل مسکونی در منطقه «الحکر» در «دیرالبلح» واقع در مرکز غزه و شهادت ۹ نفر خبر داد.
  • نویسنده :
  • منبع :