19 دی: اورزولا فون‌در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد که اتحادیه اروپا، آمریکا، امارات و قبرس به طور مشترک کریدور دریایی قبرس را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه راه اندازی خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تصریح کرد که در حال حاضر مهمترین چالش کمک به مردم در غزه است.
وی تصریح کرد: قبرس، کمیسیون اروپا، امارات و ایالات متحده، همراه با سایر شرکای مهم تصمیم گرفته اند تا یک کریدور دریایی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا فراهم آورند.
شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک ها به این منطقه را نمی دهد. برخی کشورهای عربی و غربی در طول دو هفته اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه بویژه در شمال این منطقه ریخته اند که بسیار اندک و جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست. این درحالی است که فلسطینی ها و حامیان آنها ارسال این کمک های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاههای زمینی نوار غزه تاکید می کنند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز جمعه در یکصد و پنجاه و چهارمین روز از تجاوزها به این منطقه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی ۸ مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در آن ۷۸ نفر شهید و۱۰۴ نفر دیگر مجروح شدند.
این وزارتخانه افزود که با احتساب شهدای جدید، از هفتم اکتبر تاکنون در نتیجه تجاوزهای صهیونیستی ۳۰هزار و ۸۷۸ فلسطینی شهید و ۷۲ هزار و ۴۰۲ نفر دیگر مجروح شدند.
وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید کرد که ۷۲درصد قربانیان تجاوز به غزه، زنان و کودکان هستند.
وزارت بهداشت فلسطین همزمان به اوضاع فاجعه‌بار زنان در نوار غزه پرداخت و اعلام کرد که ۶۰ هزار زن باردار در نوار غزه از سوء تغذیه، کم آبی و نبود مراقبت‌های مناسب پزشکی رنج می‌برند.
  • نویسنده :
  • منبع :