یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «سکوت جهان اسلام و رنسانس در سرزمین وحی» به قلم آیت پیمان بدین شرح است:

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی مراسم و سفره افطاری مساجد را هم در سرزمین وحی ممنوع اعلام کرده است و مناسک حج و عمره را هم قصد دارد به‌صورت اجرای مناسکی تعطیل کند و به شکل توریستی و انفرادی و آزاد انجام بدهد. علناً و با جسارت تمام، مبانی اسلام و خط قرمزهای دین را تخطئه کرده و راه فرهنگ غرب را در عربستان باز کرده است. او تمام مخالفان را با پول ساکت و همراه کرد و دهان همه را بسته است. بن سلمان دقیقاً معجونی از معاویه و یزید و عمروعاص و ابوسفیان و دیگر اسلاف اموی و عباسی خود شده است اما به توان هزار!!!
علمای مؤثر باید با بزرگان دینی شیعه و سنی غیر افراطی در کشورهای مختلف مطرح کنند تا معلوم شود در مجامع مدنی مسلمانان جهان و با ابزار حقوقی بین‌المللی چه تحریکی می‌توان در جهان اسلام ایجاد کرد؟
متولیان سیاست خارجه ما و نهاد عالی مرجعیت و حوزه‌های علمیه شیعه قم و نجف هم تا کنون حربه‌ای برای بازدارندگی نداشته‌اند و نوعی تغافل و سکوت همه جا دیده می‌شود.
محمد ابن سلمان با ادعای اجرای ابر پروژه‌های کلان و اعجاب انگیز برای سبقت در توسعه و رقابت جهانی در مدرنیته سازی بسیار پرهزینه و با بالابردن سرانه ملی از ۳۰۰ به ۸۰۰ دلار با دست پر و برتر در مردم و جوانان و دانشگاهیان و سلفی‌ها و وهابی‌های مخالف خود تغییر نگرش ایجاد کرده است و مخالفان دیروز الآن هوادارش شده‌اند.
آنچه از او صادر می‌شود این تصور را ایجاد می‌کند که چه بسا یک آتئیست پنهان باشد و در هر حال با نیاتی که دارد و بخشی را اجرا کرده است، شر بزرگی برای دین پیامبر خاتم است.
  • نویسنده :
  • منبع :