19 دی: معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه گفت: با تمهیدات رئیس قوه قضائیه اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و با احتساب تورم وارد کشور شد.
ناصر سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه در حاشیه درختکاری در منطقه در حال تخریب ۶۴ ویلای غیرمجاز در قطعه ۱۰ هکتاری ملکار نوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها و همچنین زمین‌های جلگه‌ای اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل هستند و باید کاری کنیم تا مرکز تنفس کشور از بین نرود. 
وی با بیان اینکه در استان مازندران به‌ویژه در سه شهرستان غرب استان ۹۵۳ قطعه زمین جلگه‌ای داریم که معروف به زمین‌های ۱۰ هکتاری جلگه ای است، افزود: متاسفانه تعدادی از این زمین‌ها مورد تعرض واقع شدند و جنگل‌ها نابود و تغییر کاربری به مسکونی و تجاری تغییر کاربری یافته است. 
معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه درخصوص ساخت‌وساز غیرمجاز در قطعه ۱۰ هکتاری نوشهر که در قلب جنگل این اتفاق افتاد، افزود: ۶۴ ویلا به ارزش هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان در این اراضی ساخته شد. 
سراج تصریح کرد: آذر ماه امسال ازسوی ریاست قوه قضائیه مامور بررسی این پرونده به همراه رئیس کل دادگستری مازندران شدم و پس از آن اقدامات بعدی در دستور کار قرار گرفت. 
وی با تاکید بر اینکه عزم قوه قضاییه این است دستورات مقام معظم رهبری را جدی بگیرد و صرف یک مصاحبه و شعار نباشد و عملیاتی شود گفت: قوه قضاییه این موضوع را امسال نشان داد که تنها به یک مورد اکتفا نشود.
وی به چندین پرونده اجرایی شده و در حال اجرا مطرح در رسانه ها اشاره کرد و افزود: یکی از پرونده‌های مطرح بابک زنجانی است که در سال ۹۴ مفتوح و رسیدگی شد و قسمتی از اموال وی که در ایران بود ضبط شد.
سراج افزود: با تمهیدات رئیس قوه قضائیه اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی شد و بیش از حدی که وی بدهکار بود اموالش حتی با احتساب تورم وارد کشور شد.  
معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه به توقیف کشتی آمریکایی در رابطه با شکایت بیماران پروانه‌ای اشاره کرد و گفت: این کشتی بابت خسارت ضبط و فروخته و سپس به ذی‌نفعان پرداخت خواهد شد.
سراج با بیان اینکه رییس قوه قضائیه شخصا به گمرکات و املاک تملیکی ورود و تقریبا ۷۰ درصد این مشکل را حل کرده است افزود: در رابطه با پرونده میلیاردی شرکت عظام اخیرا فردی که محکوم شده بود در زندان است.
وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم بقیه مکان ها را اقدام کنیم گفت: ۵ پرونده مطرح دیگر موجود است که بعد از مراحل پایانی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
سراج ضمن بیان اینکه از همه کسانی که تصرفاتی داشتند می‌خواهم اراضی را به حالت اول برگردانند بیان کرد: اگر این اتفاق نیفتد قطعا دستگاه قضا اقدام خواهد کرد.
وی ضمن تشکر از مالک ۱۰ هکتاری در نوشهر گفت: به دستور رییس قوه قصاییه ارفاقات زیادی به این مالک انجام خواهد شد و این تشویق خوبی برای سایر مالکین در این زمینه است.
  • نویسنده :
  • منبع :