19 دی: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان خبر از زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای درگس شهرستان دشتیاری که با سیلاب های اخیر جابجا شده بود، داد.
محمدرضا علیمرادی گفت: بروز سیلاب در شهرستان دشتیاری علاوه بر ایجاد خسارات فراوان به زیرساخت‌ها، موجب تخریب زیستگاه حیات وحش و جابجایی گونه های جانوری شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پیرو نزولات جوی هفته گذشته، شب گذشته ۱۹ اسفند یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی «گاندو» که با جریان سیلاب وارد محدوده روستای درگس شده بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست با همکاری همیاران محلی زنده گیری شد و پس از بررسی وضعیت سلامت و ثبت اطلاعات بیومتریک در زیستگاه طبیعی و امن رهاسازی گردید.
محمدرضا علیمرادی با بیان اینکه این اداره کل قبل از شروع بارندگی های اخیر در استان اقدام به صدور اطلاعیه و هشدار در خصوص احتمال جابجایی گاندو کرده است، افزود: از هم وطنان عزیز ساکن در مناطق سیلابی تقاضا دارم ضمن رعایت اصول تمهیدات لازم، به هیچ عنوان به گونه های جانوری که همراه سیلاب جابه جا شده اند نزدیک نشوند و در صورت مشاهده گونه های حیات وحش در محدوه مناطق مسکونی مراتب را سریعا به نزدیکترین محیط بانی محیط زیست اطلاع رسانی کرده و یا با شماره ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند.

  • نویسنده :
  • منبع :