19 دی: معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی طرح عملیاتی برخورد با مجرمان این حوزه از امروز - بیستم اسفند - آغاز می‌شود.
به گزارش پلیس، سرهنگ "رامین پاشایی" اظهار داشت: بر اساس رصدهای پیش دستانه پلیس فتا در فضای مجازی مشخص است تبلیغات فروش محصولات در حوزه مواد محترقه صوت‌زا و آتش‌زا در فضای مجازی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال در حال افزایش بوده و بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی ادوار گذشته مجرمان سایبر نسبت به سوء‌استفاده از اوضاع و مناسبت های پیش‌رو مترصد کلاهبرداری از هموطنان با شیوه و شگردهای متفاوت باشند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شایع ترین مدل کلاهبرداری مجرمان سایبری در این خصوص تبلیغات فریبنده در صفحات و کانال‌های فضای مجازی و ثبت سفارش و دریافت بیعانه یا اصل پول سفارش از متقاضیان و عدم پاسخگویی به تعهدات خود است و در نوع دیگری نیز محصولات تقلبی و فاقد استاندارد لازم قرار دارند که همگی به صورت غیرمجاز تولید و یا وارد کشور شده و می‌تواند خسارت مادی و جانی را به خریداران تحمیل نماید.
سرهنگ پاشایی گفت: در جهت برخورد با مجرمین این حوزه طرح عملیاتی این پلیس در 33 کار گروه ویژه عملیاتی در کشور آغاز به کار نموده و ضمن رصد تخصصی تارنماهای تبلیغ کننده برخورد با مجرمین این حوزه در دستور کار قرار دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا بیان داشت: عموم مردم می توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی و یا گزارش موارد مجرمانه، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

  • نویسنده :
  • منبع :